fbpx
Przejdź do treści

Zdrowy jak tłuszcz

Sałatka z awocado. – fot. fotolia

Tłuszcze wspomagają wiele istotnych procesów zachodzących w organizmie, które są bardzo ważne podczas starań o dziecko. Biorą udział w tworzeniu hormonów, wspomagają układ odpornościowy oraz zmniejszają stany zapalne. Stanowią źródło energii dla naszego organizmu, a także są rozpuszczalnikiem wielu potrzebnych witamin – A, D, E i K.

Wiele osób, które zmieniają swoje nawyki żywieniowe podczas starań o dziecko, skupia się na tłuszczach, nadając im często miano wroga numer 1. Osoby te podejmują wyzwanie i zaczynają walczyć z tłuszczami, dokonując wszelkich starań, aby wyeliminować je ze swojej kuchni. Z wypiekami na twarzy szukają produktów odtłuszczonych typu „light” oraz „0%”, nie zwracając uwagi na to, że tłuszcz jest im potrzebny.

Prawidłowa ilość tłuszczy to również prawidłowo działający układ hormonalny. Tłuszcze powinny stanowić ok. 25–30% dziennego zapotrzebowania na energię, z czego według wielu rekomendacji 20% powinny stanowić tłuszcze roślinne. Wtłuszczach szkodzą nieidealne proporcje.Dieta obfitująca w tłuszcze trans oraz nadwyżka omega-6 z małą ilością omega-3 działają niekorzystnie dla zdrowia.

Dostęp dla posiadaczy Konta Premium

Kup Konto Premium

Ten artykuł był opublikowany w jednym z naszych magazynów Chcemy Być Rodzicami. Aby zobaczyć materiał wykup Konto Premium.
Autor

Chcemy Być Rodzicami

Jedyny magazyn poradnikowy dla starających się o dziecko. Starania naturalne, inseminacja, in vitro, adopcja.