Przejdź do treści

Witamina E na płodność

Witamina E na płodność
fot. Pixabay

Ma wiele nieocenionych właściwości – działa odmładzająco, zapobiega infekcjom, zmniejsza ryzyko wystąpienia raka. Na tę witaminę szczególną uwagę powinny zwrócić też pary starające się o dziecko. Witamina E na płodność – poznaj najważniejsze fakty.

Bez witaminy E rozmnażanie nie byłoby możliwe. W 1922 roku naukowcy przeprowadzili w tym kierunku badanie na szczurach. Okazało się, że zwierzęta, z których diety wykluczono witaminę E, były niepłodne. Kiedy gryzoniom podano bogaty w witaminę E olej z kiełków pszenicy, ich zdolności reprodukcyjne powróciły.

Współczesne badania pokazują, że witamina E ma silne działanie antyoksydacyjne i opóźnia procesy starzenia komórek – w tym również komórek jajowych.

Zobacz także: Witaminy płodności. Zobacz, które pomogą ci zajść w ciążę

Witamina E i jej właściwości

Dlaczego kobiety starające się o dziecko powinny pamiętać o witaminie E? Przede wszystkim dlatego, że:

  • dobroczynnie wpływa na owulację
  • wpływa na odpowiednią budowę endometrium
  • pomaga uniknąć poronień

Ewentualną decyzję o suplementacji witaminy E w czasie ciąży należy koniecznie skonsultować z lekarzem.

Witamina E na znajdzie zastosowanie również u przyszłych ojców, ponieważ:

  • zwiększa potencję
  • bierze udział w procesie produkcji nasienia
  • wpływa na aktywność i  długość życia plemników
  • poprawia jakość spermy

Jednak podobnie jak w przypadku kobiet, suplementację witaminy E należy skonsultować z lekarzem.

Niedobory tej witaminy wpływają na zmniejszenie wydzielania hormonu gonadotropowego, co może mieć wpływ na zwyrodnienie plemników i problemy z płodnością.

Ogólne zagrożenia płynące z niedostatków witaminy E to:  zaburzenia snu, oddychania, wyższe ryzyko miażdżycy, zaburzenia wchłaniania tłuszczów.

Zobacz także: Witamina C i płodność – 5 faktów, które musisz poznać!

Witamina E na płodność – gdzie jej szukać?

W naturze źródłem witamy E są przede wszystkim rośliny. Po te produkty warto sięgać:

  • orzeszki ziemne
  • migdały
  • nasiona słonecznika
  • orzechy włoskie
  • pistacje
  • sezam
  • oleje roślinne
  • warzywa zielonolistne (kapusta, szpinak, sałata)
  • masło
  • mleko
  • jaja

Tu kupisz najnowszy magazyn Chcemy Być Rodzicami

Źródło: natural-fertility-info.com, selfhacked.com, przedciaza.pl, mamotoja.pl

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Anna Wencławska

Koordynatorka treści internetowych. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, pasjonatka obcych kultur i języków orientalnych.