Przejdź do treści

Wartości odżywcze w chorobie

Świadomość wartości odżywczych pożywienia umożliwia racjonalizację diety. – fot. fotolia

Świadomość wartości odżywczych pożywienia umożliwia racjonalizację diety, która ma szczególne znaczenie w przypadku chorób stających czasem na drodze do rodzicielstwa. Co i jak jeść, by zmienić tę sytuację?

Hashimoto


Każdy posiłek osoby z Hashimoto powinien składać się w 20–30% z białka, zwłaszcza pochodzenia zwierzęcego. Ta zasada dotyczy również deserów i przekąsek. Dla wegan i wegetarian alternatywnym źródłem białka są białko serwatki, spirulina, migdały, orzechy włoskie, chia, len i białko konopi.
Zaleca się, by chorzy wybierali zdrowe tłuszcze – od 4 do 6 łyżek stołowych dziennie – zawarte w:

  • awokado (surowym);
  • orzechach i nasionach (przede wszystkim dyni, chia i lnu);
  • wiejskim maśle;
  • oliwie z oliwek tłoczonej na zimno, nierafinowanej;
  • oleju kokosowym (tłoczonym na zimno) z kwasem laurynowym, który wzmacnia pracę układu hormonalnego.

Nie mniejszą rolę w Hashimoto odgrywają węglowodany. Dlatego sugeruje się spożywanie owoców (2 x po pół szklanki dziennie), zbóż (1/2–1 szklanki ziaren dziennie) i warzyw bogatych w skrobię.

Dostęp dla posiadaczy Konta Premium

Kup Konto Premium

Ten artykuł był opublikowany w jednym z naszych magazynów Chcemy Być Rodzicami. Aby zobaczyć materiał wykup Konto Premium.
Autor

Karolina Błaszkiewicz

dziennikarka. Związana z magazynem Chcemy Być Rodzicami i z natemat.pl

Najnowsze artykuły