Przejdź do treści

Sport przy endometriozie. Te ćwiczenia złagodzą ból

ćwiczenia przy endometriozie
Fotolia

Kobiety, które regularnie ćwiczą, są mniej zagrożone rozwojem endometriozy – twierdzą lekarze. Może to wynikać z faktu, że cykliczne treningi zmniejszają ilość estrogenów wytwarzanych przez organizm. Poznaj odpowiednie ćwiczenia przy endometriozie.

W styczniu 2003 roku na łamach „American Journal of Epidemiology” ukazały się badania przeprowadzone przez Preeta K. Dhillona i Victorię L. Holt. Wyniki  mówią jasno, że kobiety uczestniczące w regularnych, intensywnych ćwiczeniach fizycznych mają 75 proc. szans na zmniejszenie ryzyka rozwoju choroby w porównaniu do kobiet, które nie uprawiają sportu. Ćwiczenia o dużej intensywności, czyli na przykład bieganie, jazda na rowerze, pływanie, czy gra w tenisa są korzystne dla zmniejszenia objawów endometriozy.

Ćwiczenia przy endometriozie

Okazuje się, że już nawet 20 do 30 minut marszu zwiększa przepływ krwi do miednicy, co z kolei zmniejsza bolesne stany zapalne spowodowane endometriozą. Udowodniono również, że joga delikatnie rozciąga tkanki i mięśnie miednicy, nie mówiąc już o zmniejszeniu bólu przy endometriozie.

Mięśnie miednicy wzmacniają z kolei ćwiczenia Kegla. Wedlug Roberta H. Phillipsa i Glendy Motty, autorów książki „Walka z Endometriozą”, ćwiczenia te mogą pomóc w pewnych objawach endometriozy, takich jak potrzeba częstego oddawania moczu oraz innych problemach z pęcherzem moczowym.

Przykład ćwiczenia:

  • opróżnij pęcherz
  • usiądź wygodnie lub połóż się
  • znajdź mięśnie miednicy, które są mięśniami używanymi do wstrzymywaniu moczu
  • zaciśnij te mięśnie licząc do 10
  • rozluźnij je i ponownie zaciśnij – powtarzaj ćwiczenie przez 10 minut trzy razy za dobę

Zobacz także:

Zobacz także:

Ćwiczenia przy PCOS. Jak skutecznie zawalczyć o sylwetkę

10 najczęstszych pytań o endometriozę

Tu kupisz najnowszy magazyn Chcemy Być Rodzicami

Źródło: Chcemy Być Rodzicami

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami.

Autor

Anna Wencławska

Koordynatorka treści internetowych. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, pasjonatka obcych kultur i języków orientalnych.