Przejdź do treści

Sport przy endometriozie. Te ćwiczenia złagodzą ból

ćwiczenia przy endometriozie
Fotolia

Kobiety, które regularnie ćwiczą, są mniej zagrożone rozwojem endometriozy – twierdzą lekarze. Może to wynikać z faktu, że cykliczne treningi zmniejszają ilość estrogenów wytwarzanych przez organizm. Poznaj odpowiednie ćwiczenia przy endometriozie.

W styczniu 2003 roku na łamach „American Journal of Epidemiology” ukazały się badania przeprowadzone przez Preeta K. Dhillona i Victorię L. Holt. Wyniki  mówią jasno, że kobiety uczestniczące w regularnych, intensywnych ćwiczeniach fizycznych mają 75 proc. szans na zmniejszenie ryzyka rozwoju choroby w porównaniu do kobiet, które nie uprawiają sportu. Ćwiczenia o dużej intensywności, czyli na przykład bieganie, jazda na rowerze, pływanie, czy gra w tenisa są korzystne dla zmniejszenia objawów endometriozy.

Ćwiczenia przy endometriozie

Okazuje się, że już nawet 20 do 30 minut marszu zwiększa przepływ krwi do miednicy, co z kolei zmniejsza bolesne stany zapalne spowodowane endometriozą. Udowodniono również, że joga delikatnie rozciąga tkanki i mięśnie miednicy, nie mówiąc już o zmniejszeniu bólu przy endometriozie.

Mięśnie miednicy wzmacniają z kolei ćwiczenia Kegla. Wedlug Roberta H. Phillipsa i Glendy Motty, autorów książki „Walka z Endometriozą”, ćwiczenia te mogą pomóc w pewnych objawach endometriozy, takich jak potrzeba częstego oddawania moczu oraz innych problemach z pęcherzem moczowym.

Przykład ćwiczenia:

  • opróżnij pęcherz
  • usiądź wygodnie lub połóż się
  • znajdź mięśnie miednicy, które są mięśniami używanymi do wstrzymywaniu moczu
  • zaciśnij te mięśnie licząc do 10
  • rozluźnij je i ponownie zaciśnij – powtarzaj ćwiczenie przez 10 minut trzy razy za dobę

Zobacz także:

Zobacz także:

Ćwiczenia przy PCOS. Jak skutecznie zawalczyć o sylwetkę

10 najczęstszych pytań o endometriozę

Tu kupisz najnowszy magazyn Chcemy Być Rodzicami

Źródło: Chcemy Być Rodzicami

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!
Autor

Anna Wencławska

Koordynatorka treści internetowych. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, pasjonatka obcych kultur i języków orientalnych.