fbpx
Przejdź do treści

Problem z zasypianiem? Zacznij sobie z nim radzić

Według badań TNS OBOP problemy ze snem zgłasza 28% kobiet i 19% mężczyzn. 15% osób sięga po leki nasenne.

Znaczny wzrost trudności z zasypianiem odnotowano u Polaków powyżej 65 roku życia, ale też wśród młodzieży w wieku 15–19 lat. „Powodów bezsenności jest mnóstwo. Może być ona wynikiem chorób, np. depresji czy nerwicy. Czasem winny jest stres, przeżywany w ciągu dnia”– mówi serwisowi infoWire.pl Katarzyna Niewińska, psychoterapeutka z kliniki Psychomedic.pl.

Skutki niedosypiania

W trudnych przypadkach – gdy nie śpimy dwie, trzy noce – powinno się zasięgnąć porady psychoterapeuty lub psychiatry. W lżejszych – warto spróbować domowych sposobów walki z zaburzeniami snu. „Należy unikać nie tylko zbyt obfitych kolacji (wysoki poziom cukru sprzyja problemom z bezsennością), lecz także przed snem nie oglądać telewizji i nie korzystać z komputera – emitowane światło sygnalizuje mózgowi, że nadal trwa dzień. Ponadto łóżko powinno kojarzyć się nam ze snem i wypoczynkiem, a nie z pracą” – wyjaśnia ekspertka.

Odpoczynkowi sprzyjają także ćwiczenia oddechowe, regulujące poziom tlenu i dwutlenku węgla we krwi. W internecie można znaleźć informacje na temat treningów relaksacyjnych, które pomagają wyciszyć ciało i umysł po aktywnym dniu. Istotne są też ustabilizowanie godzin snu, regularne spożywanie posiłków oraz sport. Zaśnięcie będzie łatwiejsze również wtedy, kiedy materac będzie dobrej jakości, a materiał pościeli – miły w dotyku. Pamiętajmy wreszcie, że pomieszczenie, w którym śpimy, powinno być dobrze przewietrzone i niezbyt nagrzane.

Źródło: InfoWire.pl

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Chcemy Być Rodzicami

Jedyny magazyn poradnikowy dla starających się o dziecko. Starania naturalne, inseminacja, in vitro, adopcja.