Jak pracują kliniki leczenia niepłodności w czasie zagrożenia koronawirusem? Czy i jakie wizyty są wstrzymane? Które zabiegi będą przebiegać planowo? Poznaj informacje prosto ze źródeł!
Organizacja pracy w klinikach InviMed w okresie zagrożenia koronawirusem
Kliniki InviMed informują swoich pacjentów i pacjentki na specjalnej podstronie www. Najważniejsze bieżące komunikaty to:
- Realizowane będą tylko te wizyty, badania i zabiegi, których wykonanie jest kluczowe dla zdrowia i życia pacjentów.
- Wizyty i badania umówione do końca marca zostają odwołane z wyjątkiem wizyt oraz procedur pacjentek w trakcie stymulacji oraz stwierdzonej ciąży po in vitro/inseminacji.
- Ze wszystkimi pacjentami, których wizyty zostały lub zostaną odwołane, kliniki pozostają w kontakcie i gdy tylko zagrożenie koronawirusem zostanie zażegnane, skontaktują się z nimi w celu umówienia nowego terminu wizyty.
Na stronie znajdziemy też informacje o tym, że wszyscy pracownicy klinik zostali poinstruowani, jak postępować w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem u pacjentek. Wzmożone są wszelkie działania zabezpieczające – dotyczą one także pacjentów, np.:
Do kliniki przyjdź bez osoby towarzyszącej – w klinice mogą przebywać tylko pacjenci, którzy są bezpośrednio objęci leczeniem (na punkcję przychodzi para, na transfer – sama pacjentka).
Komunikat: LINK
Godziny pracy: LINK
Praca Klinik Invicta w okresie pandemii
„Cały czas prowadzimy konsultacje i diagnostykę laboratoryjną wszystkich pacjentów planujących rozpoczęcie lub kontynuację leczenia” – podają przedstawiciele Klinik INVICTA.
„Zapewniamy niezbędną opiekę i ciągłość leczenia wszystkim niepłodnym parom, które są w trakcie procesów medycznych – także wykorzystując najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne podczas wideo-konsultacji” – dodają.
W celu zminimalizowania kontraktu bezpośredniego, wprowadzono następujące zmiany:
- zaleca się odbywanie wizyt zdalnie (video, telefon); w klinice realizowane są tylko konsultacje bezwzględnie wymagające obecności osobistej;
- pacjenci umawiani są na oddanie materiału do badań oraz badania USG na konkretną godzinę;
- uruchomione zostały dodatkowe punkty pobrań – brak oczekiwania na pobranie;
- badania USG realizowane są przez przeszkolone położne, a nagranie omawiane z lekarzem zdalnie;
- prowadzona jest bieżąca kontrola zdrowia pracowników mających kontakt z pacjentami;
- w jednym czasie w klinice obecny jest tylko kilkuosobowy zespół niezbędnego personelu.
W kontekście zagrożenia koronawirusem w Klinikach zostały wdrożone działania prewencyjne polegające m. in. na kontroli stanu zdrowia pacjentów, bieżącej dezynfekcji pomieszczeń i przedmiotów, udostępnieniu płynów dezynfekujących , zachowaniu odpowiedniej odległości między pacjentami w poczekalniach, uruchomieniu dodatkowych oczyszczaczy powietrza z systemem filtrów, jonizacją, lampami UV niwelujących wirusy, bakterie i inne drobnoustroje w miejscach pobytu pacjentów .
„Z uwagi na wspólne bezpieczeństwo, prosimy, by do Kliniki nie przychodzić z osobami towarzyszącymi (w tym z dziećmi, jeśli ich nie dotyczy porada/badanie). Jeśli wystąpią niepokojące objawy mogące świadczyć o zakażeniu, bardzo prosimy o kontakt telefoniczny i nie pojawianie się w Klinice” – czytamy na stronie www.
Źródło (strona na bieżąco aktualizowana): LINK
Informacje o wideo-konsultacjach: LINK
Jak w czasie pandemii pracuje Centrum Płodności FertiMedica?
„Nasza placówka jest otwarta, ale ograniczamy ilości przyjęć pacjentów oraz godziny pracy przychodni” – mówi w rozmowie z nami założycielka Centrum Płodności FertiMedica, Marta van der Toolen. „W grafikach pozostawiamy pacjentki, które z uwagi na swoją sytuację medyczną muszą kontynuować terapię (czyli głównie są to panie w stymulacji do zabiegów zapłodnienia pozaustrojowego) oraz kobiety w ciąży. Jesteśmy też oczywiście otwarci na sprawy awaryjne. Początkowo są one jednak rozpatrywane poprzez konsultację telefoniczną z lekarzem i to on decyduje, czy pacjentka powinna przyjść do kliniki czy nie”.
Biorąc pod uwagę terapię, wiele kobiet dopytuje się o zaplanowany transfer. „Decyzję w sprawie transferu podejmuje para, po rozmowie z lekarzem. Nie znany jest wpływ koronowirusa na płód, stąd też zarażenie się nim może być ryzykowne dla dziecka. Pacjentki są o tym informowane i jeśli mimo to chcą podejść do transferu, jest to możliwe. Wtedy zalecane jest podjęcie najwyższych środków bezpieczeństwa w kwestii izolacji pacjentki od potencjalnych źródeł zakażenia. Na razie większość naszych pacjentek jest zdecydowana na transfer. Pragnienie zostania mamą jest bardzo silne. Rozumiem to w pełni i mam nadzieję, że wszystkie Panie, którym uda się zajść teraz w ciążę pozostaną w domach i nie zarażą się wirusem.” – słyszymy.
Podsumowując, wszystkie badania, konsultacje i zabiegi, które nie muszą się odbyć, nie odbędą się. Wizyty te będą miały wyznaczone nowe terminy, jednak jak słyszymy: „Nie wiemy, jak długo będziemy pracowali w takim trybie, stąd też na razie po prostu je odwołujemy. Nie zapisujemy żadnych nowych pacjentek i tym samym zostawiamy pierwszeństwo zapisu tym, których wizyty obecnie zostają odwołane” – dodaje Marta van der Toolen.
Organizacja pracy w Klinice Kriobank w okresie zagrożenia koronawirusem
Z informacji uzyskanych w Klinice Kriobank wynika, że decyzją właściciela, dra Kuczyńskiego, klinika nie przyjmuje teraz pacjentek pierwszorazowych. Z kolei panie, które obecnie są w procesie stymulacji, nie muszą się obawiać – ich procedura będzie kontynuowana.
Po wejściu na stronę kliniki pojawia się komunikat: „W celu minimalizacji ryzyka transmisji infekcji COViD-19, Klinika Kriobank wprowadza ograniczenia do niezbędnego minimum w przyjmowaniu Pacjentów. W związku z tym Klinika będzie funkcjonowała w nienormowanych godzinach pracy” – oznacza to, że klinika pracuje od godz. 8:00 do ostatniego pacjenta (których jest obecnie mniej).
Dla wspólnego bezpieczeństwa klinika radzi, aby:
- Pacjenci nie wymagający pilnej konsultacji, planujący rozpoczęcie procedur medycznych oraz powracający z zagranicy przełożyli termin wizyty na późniejszy.
- Pacjenci zgłaszali się na wizyty lekarskie bez osób towarzyszących, jeżeli ich obecność nie jest wymagana.
- W przypadku wystąpienia objawów chorobowych (gorączka, kaszel, katar, bóle mięśni, duszności) pacjenci proszeni są o telefoniczne przełożenie wizyty i nie pojawianie się w Klinice.
- Osoby odwiedzające Klinikę proszone są o skorzystanie z dyspensera z płynem odkażającym stojącym przy wejściu.
Źródło: kriobank.pl
Informacja od Klinik Gameta – czego mogą spodziewać się pacjenci i pacjentki w najbliższym czasie?
Szanowni Państwo,
W związku z rozprzestrzenianiem się zakażeń koronawirusem, który może wywoływać chorobę COVID-19, kliniki Gameta będą przestrzegać dodatkowych zasad postępowania, które mają na celu bezpieczeństwo naszych Pacjentów i Pracowników.
- Będziemy realizować wizyty, zabiegi i procedury laboratoryjne, które są niezbędne dla zdrowia i życia pacjentów oraz bezpieczeństwa komórek rozrodczych i zarodków. W szczególnych sytuacjach niektóre wizyty mogą mieć zmieniane terminy, w zależności od rekomendacji instytucji państwowych, towarzystw naukowych oraz zmian w harmonogramach pracy. Pacjenci, których terminy wizyt zostaną zmienione, będą mieli możliwość bezpośredniego kontaktu telefonicznego z koordynatorem medycznym, lekarzem prowadzącym lub lekarzem dyżurnym. Z odpowiednim wyprzedzeniem ustalimy plan postępowania.
- Badania nasienia niezbędne w procesie diagnostycznym naszych Pacjentów będą realizowane bez zmian.
- Jesteśmy zmuszeni do ograniczenia badań pobieranych w punkcie pobrań krwi do Pacjentów ze skierowaniami od lekarzy pracujących w klinikach Gameta. Rekomendujemy odbiór wyników badań on-line. Lekarze również mają dostęp do Państwa wyników.
- Pacjentom już leczonym rekomendujemy zaprzestać terapii immunomodulacyjnych, jeśli z jakichkolwiek powodów są stosowane w uzupełnieniu leczenia niepłodności, gdyż w okresie zagrożenia epidemicznego może to być groźne dla zdrowia i życia.
Ponadto w celu zapewnienia bezpieczeństwa epidemiologicznego czujemy się zobowiązani do wdrożenia odpowiednich procedur zapobiegawczych w rejestracji, holu głównym oraz podczas wizyt lekarskich w naszych klinikach. Prosimy o bezwzględne stosowanie się do następujących środków zapobiegawczych:
1) Obecność na terenie kliniki została ograniczona tylko do osób, których dotyczy wizyta lekarska lub zabieg. Osoby towarzyszące nie mogą wchodzić na teren kliniki.
2) Przed podejściem do rejestracji należy:
a. Pozostawić na wieszaku okrycie wierzchnie.
b. Umyć ręce we wskazanej toalecie (mycie rąk przez minimum 30 sekund zgodnie z rekomendacjami GIS).
3) Podczas przyjęcia w rejestracji, pobrań krwi i podczas wizyty lekarskiej:
a. Pracownicy mogą być wyposażeni w dodatkowe środki ochrony osobistej.
b. Zapraszamy Państwa pojedynczo.
c. Niektórzy pacjenci mogą być poproszeni o wypełnienie dodatkowych oświadczeń związanych z przyjmowanymi lekami.
d. Prosimy zachować odpowiedni dystans od osoby zajmującej się Państwem oraz od innych Pacjentów.
4) Jeżeli mieli Państwo kontakt z osobą chorą, zakażoną, macie Państwo podejrzenie takiego kontaktu lub wystąpiły u Państwa którekolwiek z objawów, takich jak gorączka, suchy kaszel, duszność, zmęczenie lub ból mięśni, prosimy o niezgłaszanie się na wizytę i niezwłoczny kontakt telefoniczny oraz zastosowanie się do zaleceń opublikowanych na stronie https://gis.gov.pl/. My zaś przeniesiemy Państwa wizytę na inny termin.
Kliniki Gameta
Jak w czasie pandemii pracuje Klinika Bocian?
Czy są realizowane planowane wizyty i zabiegi? Jakie zabezpieczenia przed zarażeniem przewiduje klinika?
Na bieżąco monitorujemy sytuację epidemiologiczną związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19 w naszym kraju i podejmujemy działania, które mają za zadanie zapewnić ochronę, ale i sprawny przebieg leczenia pacjentów Kliniki Bocian. Podjęliśmy również szereg działań prewencyjnych mających na celu dodatkowe zabezpieczenie pacjentów, jak i naszych pracowników m.in. poprzez ograniczenie liczby osób przebywających jednocześnie w placówkach, kontrolę stanu zdrowia pacjentów, dodatkową dezynfekcję pomieszczeń, zapewnienie pacjentom dostępu do płynów dezynfekujących do rąk. Pacjenci z objawami grypopodobnymi, jak i osoby, które w ostatnim czasie wróciły z krajów, gdzie występuje wysoka zachorowalność na COVID-19 proszeni są także o przełożenie terminu wizyty.
Decyzje dotyczące dalszego przebiegu leczenia z każdym pacjentem podejmujemy indywidualnie w ścisłym porozumieniu z lekarzem. Pozostajemy również z pacjentami w stałym kontakcie telefonicznym. Sytuacja w kraju zmienia się dosyć dynamicznie, w zależności od jej rozwoju będziemy podejmowali dalsze działania.
Bartosz Mrugacz
Dyrektor ds. Rozwoju Klinik Bocian
Zalecenia dla pacjentów Kliniki nOvum w czasie zagrożenia koronawirusem
Przychodnia nOvum na swojej stronie internetowej opublikowała szereg zaleceń dla pacjentów.
Przede wszystkim, o przełożenie wizyty na inny termin proszone są osoby o podwyższonym ryzyku zachorowania, czyli takie, u których pojawiła się gorączka, powróciły z zagranicy lub miały kontakt z osobą chorą.
Aktualnie realizowane są jedynie konsultacje, badania i zabiegi u pacjentów będących w trakcie procedur wspomaganej prokreacji oraz w ramach profilaktyki onkologicznej (oncofertility)
Klinika apeluje do pacjentek, aby ze względu na znikomą wiedzę o wpływie zakażenia COVID-19 na przebieg ciąży oraz zdrowie matki i dziecka, unikać zachodzenia w ciążę do czasu uzyskania pewności o braku zakażenia.
Dodatkowo przychodnia nOvum wprowadziła specjalne zasady obsługi pacjentów, m.in. należą do nich:
- Pacjenci proszeni są o przychodzenie na 10 minut przed wizytą bez osób towarzyszących, o ile nie jest to konieczne.
- Przy wejściu, w szatni, następuje obowiązkowy pomiar temperatury.
- Prosimy o zdezynfekowanie rąk z wykorzystaniem płynów znajdujących się podajnikach.
- Witamy się bez podania rąk.
Pracownicy Przychodni Lekarskiej nOvum zastrzegają sobie prawo do pogłębionego wywiadu medycznego oraz dodatkowych badań w celu zidentyfikowanie potencjalnie chorych osób.
Więcej informacji znajdziesz tutaj: LINK
-
Jak przygotować się do In Vitro
0,00 zł
-
E-raport: MĘŻCZYZNO, ZOSTAŃ TATĄ!
Promocja Produkt w promocji
24,99 zł 12,99 zł
-
In vitro – jak przebiega leczenie i czego możesz się spodziewać?
0,00 zł
-
Zioła na płodność
Promocja Produkt w promocji
59,99 zł 24,99 zł
-
Joga w ciąży
Promocja Produkt w promocji
59,99 zł 24,99 zł
-
Chcemy Być Rodzicami 03/2021 (72) e-wersja
Promocja Produkt w promocji
11,99 zł 5,99 zł
-
E-raport: NATURALNE I ALTERNATYWNE wsparcie płodności
Promocja Produkt w promocji
24,99 zł 12,99 zł
-
Chcemy Być Rodzicami 02/2021 (71) e-wersja
Promocja Produkt w promocji
11,99 zł 5,99 zł
-
Hormony ciążowe bez tajemnic
0,00 zł
-
E-raport: STARANIA O DZIECKO – czas start!
Promocja Produkt w promocji
24,99 zł 12,99 zł
-
Chcemy Być Rodzicami 01/2021 (70) e-wersja
Promocja Produkt w promocji
11,99 zł 5,99 zł
-
Dieta w HASHIMOTO i innych problemach z tarczycą
Promocja Produkt w promocji
59,99 zł 24,99 zł
Dostęp dla wszystkich
Wolny dostęp
Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!