Przejdź do treści

Płodne kobiety szukają różnorodności – jako partnerki i konsumentki

Nowe badania University of Texas w San Antonio (UTSA) i tamtejszej Wyższej Szkoły Biznesu sugeruje, że kobiety potrzebują większej różnorodności przy wyborze partnera, im bliżej są owulacji. Mało tego, tę zależność można przełożyć na ich zachowania zakupowe.

Naukowcy porównują kobiety do rybaków, którzy chcąc złapać możliwie jak największą ilość ryb, zarzucają szeroką sieć. Panie robią podobnie, kiedy zależy im na dużej grupie zalotników, z której mogą wybrać potencjalnie najlepszego partnera. Do tego popycha je właśnie owulacja –  zmusza poniekąd do szukania różnorodności, także w konsumenckich wyborach.

CHaBeR News

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Przeprowadzano cztery badania, obejmujące 533 kobiety między 18 a 40 rokiem życia, które nie będące w ciąży ani niepoddające się hormonalnej kuracji antykoncepcyjnej. W badaniach tych stwierdzono, że oczekiwania wobec partnera przekładają się na oczekiwania wobec produktów i usług. To, czego szukają jako partnerki, szukają też jako konsumentki, a ich romantyczna lojalność równa się zwykle lojalności wobec marki.  

– Badane kobiety wybierały różne produkty, od batonów po kosmetyki, korzystały z wielu danych opcji, nie wracając do tych samych marek – opowiada jedna z obserwatorek – Jednak, kiedy poprosiliśmy, by wyobraziły sobie idealną relację z atrakcyjnym partnerem, nie interesowała już ich produktowa różnorodność.  

Wyniki badania mają praktyczne implikacje dla marketerów. Na przykład, firma może odwołać się do atrakcyjnych komunikatów marketingowych, by pobudzić pragnienie odmiany i nowości w wyborach konsumenckich.  

Przez około tydzień, co miesiąc, zdrowe kobiety – stanowiące ponad miliard konsumentów – mogą odpowiedzieć na apele konkurencyjnych marek i się „przełączyć” – tłumaczą badacze. Podkreślają, że przed nimi jeszcze sprawdzenie, czy badanie ma wartość społeczną i jak koszt lub satysfakcjonujący charakter produktu wpływa na zauważone efekty. 

Medical News Today, opr. Karolina Błaszkiewicz

Chcemy Być Rodzicami

Jedyny magazyn poradnikowy dla starających się o dziecko. Starania naturalne, inseminacja, in vitro, adopcja.