fbpx
Przejdź do treści

Minister Zdrowia tłumaczy się z królików: spot trochę kontrowersyjny, ale…

minister zdrowia tłumaczy się ze spotu z królikami
fot. Pixabay

Nie cichną komentarze wokół dziwnej kampanii Ministerstwa Zdrowia promującej zdrowy tryb życia i prokreację. Sprawa wywołała takie poruszenie, że głos postanowił zabrać również minister zdrowia Konstanty Radziwiłł. Jak przyznaje, spot może być trochę kontrowersyjny, ale…

…zwraca uwagę na problem niskiej dzietności w Polsce – twierdzi minister. Spot ma być emitowany do końca roku, w czasie najwyższej oglądalności.

Na filmiku promowanym przez Ministerstwo Zdrowia pojawia się stado królików, które beztrosko hasają po polanie. – Kto jak kto, ale my króliki wiemy jak zadbać o liczne potomstwo – mówi „króliczy tata”. Następnie zdradza widzom sekret na stworzenie dużej familii.

– Po pierwsze: dużo się ruszamy, po drugie: zdrowo jemy, po trzecie: nie stresujemy się kiedy nie musimy, i po czwarte: nie używamy sobie – oto, zdaniem MZ, niezawodny sposób na powiększenie rodziny.

Minister zdrowia tłumaczy się ze spotu z królikami

Tylko czy taki spot przekona Polaków? O to w środę w sejmie został zapytany Konstanty Radziwiłł.

– Autorem są eksperci od PR-u. Myślę, że nawet jeśli ten spot jest troszkę kontrowersyjny, to zwraca uwagę na to, co jest problemem dla Polski – powiedział minister. Jak zaznaczył, nie jest autorem reklamy, a sama forma jest „trochę kontrowersyjna”, ale wywołuje dyskusję – co jest istotne, ponieważ naświetla problem z dzietnością w Polsce i w Europie.

Nawet jeśli są osoby, którym ten, jednak sympatyczny spocik się nie podoba, rozumiem te emocje, ale myślę, że wywołanie tej dyskusji na ten temat też jest ważne zaznaczył Radziwiłł.

Spot oburzył zarówno zwykłych obywateli, jak i polityków. Były minister zdrowia Bartosz Arłukowicz z Platformy Obywatleskiej nazwał kampanię resortu „żenującą propozycją ministra zdrowia”. – Wydał na to 2,7 mln złotych. Z tych pieniędzy moglibyśmy przeprowadzić 400 procedur in vitro – zauważył Arłukowicz.

Internauci piszą: „Obrzydliwe. Nowoczesna Inkwizycja robi z nas bezmyślnych dzieciorobów? Po prostu obrzydliwe…”. Takiej formy reklamy nie popiera również językoznawca profesor Jerzy Bralczyk. Jak powiedział w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną, pomysł ministerstwa jest fatalny, a konotacje językowe z królikami i płodnością – jednoznacznie negatywne.

Źródło: Radio Em, Rynek Zdrowia

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Anna Wencławska

Redaktorka serwisu Chcemy Być Rodzicami. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, pasjonatka obcych kultur i języków orientalnych.

Najnowsze artykuły