Marka produkująca artykuły do higieny kobiecej rozpoczęła kampanię Womb Stories (ang. historie macicy) trzyminutowym filmem, który przedstawia różne oblicza kobiecości – w tym menstruację, poronienie i menopauzę. W końcu mówi się o tym wszystkim wprost!
Kampania ma na celu walkę z kulturą milczenia związaną z fizjologią kobiet. Film jest chwalony za realistyczne i emocjonalne sceny, które obejmują wszystko – od bólu miesiączkowego po orgazmy. Użytkowniczki Twittera twierdzą, że kampania „sprawia, że jesteś dumna z bycia kobietą”.
Reklama bez obłudy
Firma Bodyform jednocześnie z kampanią uruchomiła badania, które wykazały, że dwie trzecie (68 proc.) kobiet, które doświadczyły poronienia, endometriozy, problemów z płodnością i menopauzy, stwierdziło, że dzięki otwartości w rozmowach z rodziną i przyjaciółmi poradziły sobie ze stresem towarzyszącym tym zdarzeniom. Te same badania wykazały również, że jedna na pięć kobiet (21 proc.) uważa, że społeczeństwo chce, aby milczały o tego typu doświadczeniach, lecz prawie połowa (44 proc.) czuła, że milczenie to szkodzi ich zdrowiu psychicznemu.
W powszechnym przekazie dominuje bowiem infantylizacja – często narracja, dotycząca chociażby miesiączki, pokazuje biel jako kolor czystości oraz niebieski płyn, który ma symbolizować krew menstruacyjną.
„Prowadzi to do niszczącej ciszy wokół szeregu trudnych i drażliwych problemów, z którymi codziennie stykają się kobiety” – stwierdziła firma Bodyform w komunikacie prasowym.
„Fizyczne sprawy można leczyć, ale wymiar emocjonalny jest często niesłyszany i przeoczany” – i nie ma co się temu dziwić skoro w codziennych programach telewizyjnych reklamy środków higieny intymnej stanowią nawet 5 proc. bloków sponsorskich, pokazując przez cały ten czas przekoloryzowany, de facto nierealny, świat.
Nicola Coronado, dyrektor marketingu konsumenckiego Bodyform w Wielkiej Brytanii i Irlandii, skomentowała:
Wraz z #wombstories rozpoczynamy ruch. Chcemy śmiało iść tam, gdzie nie było wcześniej żadnej innej marki; wewnątrz ciał i emocji kobiet, aby naprawdę reprezentować ich odczucia i uczucia, które naszym zdaniem są nie tylko niewidoczne, ale także ignorowane, przeoczane lub odrzucane. #wombstories ujawnia narrację od wewnątrz i na zewnątrz, i mamy nadzieję, że przedstawimy te tematy wszystkim do omówienia.
Coś zaczyna się w końcu zmieniać
Bodyform znane jest z przełomowych kampanii reklamowych. Dzięki firmowej kampanii #BloodNormal w 2017 roku Bodyform jako pierwsza marka pokazała czerwoną krew w reklamie. A że reklamy mają tak naprawdę ogromną moc wpływania na panujący dyskurs, pisaliśmy już na naszym portalu. W 2019 roku także i polska marka poszła tym tropem. W sieci pojawiła się akcji #mensTRUEacja [red. TRUE – prawda], a Your KAYA opublikowała spot, którym w końcu okres wygląda jak okres! Zobacz: TUTAJ
Źródło: Independent
Dostęp dla wszystkich
Wolny dostęp
Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami.
Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!