fbpx
Przejdź do treści

Miesiączka non-fiction – kampania reklamowa wprost mówi, jak jest!

reklama womb stories
Fot. Screen Bodyform UK YouTube

Marka produkująca artykuły do higieny kobiecej rozpoczęła kampanię Womb Stories (ang. historie macicy) trzyminutowym filmem, który przedstawia różne oblicza kobiecości – w tym menstruację, poronienie i menopauzę. W końcu mówi się o tym wszystkim wprost!

Kampania ma na celu walkę z kulturą milczenia związaną z fizjologią kobiet. Film jest chwalony za realistyczne i emocjonalne sceny, które obejmują wszystko – od bólu miesiączkowego po orgazmy. Użytkowniczki Twittera twierdzą, że kampania „sprawia, że jesteś dumna z bycia kobietą”. 

Reklama bez obłudy

Firma Bodyform jednocześnie z kampanią uruchomiła badania, które wykazały, że dwie trzecie (68 proc.) kobiet, które doświadczyły poronienia, endometriozy, problemów z płodnością i menopauzy, stwierdziło, że dzięki otwartości w rozmowach z rodziną i przyjaciółmi poradziły sobie ze stresem towarzyszącym tym zdarzeniom. Te same badania wykazały również, że jedna na pięć kobiet (21 proc.) uważa, że społeczeństwo chce, aby milczały o tego typu doświadczeniach, lecz prawie połowa (44 proc.) czuła, że milczenie to szkodzi ich zdrowiu psychicznemu.

W powszechnym przekazie dominuje bowiem infantylizacja – często narracja, dotycząca chociażby miesiączki, pokazuje biel jako kolor czystości oraz niebieski płyn, który ma symbolizować krew menstruacyjną.  

„Prowadzi to do niszczącej ciszy wokół szeregu trudnych i drażliwych problemów, z którymi codziennie stykają się kobiety” – stwierdziła firma Bodyform w komunikacie prasowym.

„Fizyczne sprawy można leczyć, ale wymiar emocjonalny jest często niesłyszany i przeoczany” – i nie ma co się temu dziwić skoro w codziennych programach telewizyjnych reklamy środków higieny intymnej stanowią nawet 5 proc. bloków sponsorskich, pokazując przez cały ten czas przekoloryzowany, de facto nierealny, świat.

Nicola Coronado, dyrektor marketingu konsumenckiego Bodyform w Wielkiej Brytanii i Irlandii, skomentowała:

Wraz z #wombstories rozpoczynamy ruch. Chcemy śmiało iść tam, gdzie nie było wcześniej żadnej innej marki; wewnątrz ciał i emocji kobiet, aby naprawdę reprezentować ich odczucia i uczucia, które naszym zdaniem są nie tylko niewidoczne, ale także ignorowane, przeoczane lub odrzucane. #wombstories ujawnia narrację od wewnątrz i na zewnątrz, i mamy nadzieję, że przedstawimy te tematy wszystkim do omówienia.  

Coś zaczyna się w końcu zmieniać

Bodyform znane jest z przełomowych kampanii reklamowych. Dzięki firmowej kampanii #BloodNormal w 2017 roku Bodyform jako pierwsza marka pokazała czerwoną krew w reklamie. A że reklamy mają tak naprawdę ogromną moc wpływania na panujący dyskurs, pisaliśmy już na naszym portalu. W 2019 roku także i polska marka poszła tym tropem. W sieci pojawiła się akcji #mensTRUEacja [red. TRUE – prawda], a Your KAYA opublikowała spot, którym w końcu okres wygląda jak okres! Zobacz: TUTAJ

Źródło: Independent

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Piotr Celej

Dziennikarz od ponad dekady. Prywatnie miłośnik zdrowej kuchni, sportu i historii.