fbpx
Przejdź do treści

Męska dieta wspomagająca

Do najczęstszych przyczyn niskiej liczby plemników zalicza się:

  • kokaina i marihuana
  • picie alkoholu
  • korzystanie z laptopa / komputera
  • palenie
  • stres
  • otyłość
  • kwestie medyczne: żylaki powrózka nasiennego, infekcje, zapalenie jąder i prostaty, problemy z wytryskiem, nowotwory, zaburzenia równowagi

Co zwiększa liczbę plemników?

• Banany

Banany są skuteczne w zwiększaniu liczby plemników, ponieważ zawierają rzadki enzym zwany bromelainą. Działa przeciwzapalnie, zwiększając również produkcję męskiego hormonu płciowego, testosteronu Banany są też bogatym źródłem witamin B1, A i C. Te niezbędne witaminy pomagają organizmowi zwiększyć swoją zdolność do produkcji spermy oraz  wytrzymałość.

• Ciemna czekolada

Ciemna czekolada jest nie tylko stosowana w uwodzeniu, ale ma też ogromne korzyści zdrowotne. Według badań opublikowanych w Journal of American Dietetic Association, ciemna czekolada może zwiększyć pożądanie między dwojgiem ludzi, uwalniając tym samym endorfiny,  wydzielane podczas seksu. Słodycz ta zawiera również L-argininę, występującą także w czerwonym mięsie, orzechach, szpinaku i soczewicy, produktach pełnoziarniste, owocach morza, soi i jajach. Posiada aminokwas niezbędny do produkcji spermy, a po spożyciu zwiększa liczbę plemników i objętość nasienia.

• Czosnek

Czosnek może zwiększyć przepływ krwi w organizmie. Zawiera substancję chemiczną o nazwie allicyna, która odpowiada za wiele niesamowitych korzyści zdrowotnych czosnku, w tym jego właściwości przeciwdrobnoustrojowe. Związek ten zapobiega gromadzeniu się płytek w tętnicach i zwiększa przepływ krwi do narządów płciowych w obszarze, gdzie odbywa się produkcja plemników. Czosnek zawiera syntazy tlenku azotu, odgrywające ważną rolę w erekcji. Czosnek zapewnia ponadto organizmowi selen oraz witaminę B6, odpowiedzialne za mechanizm zdrowej produkcji spermy.

• Granaty

Granaty zawierają przeciwutleniacze, które zwalczają chemiczne związki we krwi, niszczące plemniki. Substancja ta jest znana jako dialdehyd malonowy (MDA). Malondialdehyd występuje także w nasieniu i jest bezpośrednio związany z jego niską jakością. Udowodniono,  że dzienne spożycie soku z granatów niszczy wolne rodniki i poprawia jakość spermy.

• Wołowina

Wołowina jest bogatym źródłem cynku, posiadającym właściwości ochronne. Ten zatrzymuje konwersję testosteronu do estrogenu, odpowiedzialną za niskie libido. Dzienne spożycie 66 mg cynku może zwiększyć liczbę plemników, 220 miligramów codziennej dawki pomaga zaś w zaburzeniach seksualnych u mężczyzn.

• Szpinak

Spożywanie szpinaku daje wiele korzyści zdrowotnych – warzywo to zawiera duże ilości kwasu foliowego. Warzywa wzbogacone w pomocy kwasu foliowego przyczynić się powstania dużej liczby plemników, dzięki szpinakowi są one zdrowsze i bardziej ruchliwe.

• Sałatka owocowa

Owoce, takie jak pomarańcze, truskawki, wiśnie bogate w antyoksydanty są skuteczne w zwiększaniu liczby plemników oraz zapobiegają ich uszkodzeniu. Zwiększają ruchliwość plemników i szanse zapłodnienia.

• Jajko

Jajka są bogate w witaminę E, której niedobór jest odpowiedzialny za rozpad tkanki jąder. A ta pomaga przeciwdziałać negatywnemu działaniu wolnych rodników na plemniki i komórkę jajową, zatem witamina jest uważana za jedną z najważniejszych składników odżywczych płodności.

• Woda

Najprostszym sposobem, aby poprawić jakość spermy jest wystarczająca ilość wody każdego dnia. Picie 8 do 10 szklanek dziennie może pomóc plemnikom przejść ich długą drogę do zapłodnienia.

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Karolina Błaszkiewicz

dziennikarka. Związana z magazynem Chcemy Być Rodzicami i z natemat.pl