Przejdź do treści

Konferencja „Siła kobiecości w macierzyństwie” z okazji 10-lecia portalu ZapytajPolozna.pl

Konferencja "Siła kobiecości w macierzyństwie"

W urodzinowej konferencji z okazji 10-lecia portalu ZapytajPolozna.pl „Siła kobiecości w macierzyństwie” wzięły udział kobiety w ciąży i mamy małych dzieci. Wśród nich byli specjaliści: położne, lekarze, psycholodzy i doule. Były również blogerki i dziennikarki.

Na konferencji zostały poruszone bardzo ważne tematy w aspekcie macierzyństwa, takie jak „Wpływ otoczenia na kobietę karmiącą”. Katarzyna Płaza-Piekarzewska podkreślała, by zwracać uwagę na to co mówi się do kobiety, która została właśnie mamą. By zadbać o pozytywny i wspierający przekaz o laktacji.

Joanna Pietrusiewicz prezeska Fundacji Rodzić po Ludzku w prelekcji „Twoje prawa podczas porodu” przybliżyła aspekty prawne związane z narodzinami dzieci.

Dr n. med. Małgorzata Gołkowska ekspert marki Pampers mówiła o „Wpływie snu na prawidłowy rozwój dziecka”. Dowiedzieliśmy się jaką rolę pełni sen u naszych pociech – m.in.: zapewnia regenerację organizmu i jego wzrost.

Magdalena Modlibowska prezeska Fundacji Wsparcia Rodzin „Po Adopcji” przybliżyła niezwykle trudny temat jakim jest niepłodność i droga do adopcji.

Magda Macyszyn i Michalina Gajewska Family Coaching utwierdziły nas w przekonaniu, że nie ma lepszej ani gorszej matki.

Karolina Szymańska z ourlittleadventures.pl podzielila sie z nami swoim doświadczeniem w podróżowaniu z dziećmi i powiedziała, że „Każda wielka podróż zaczyna się od wyjścia z domu”.

Joanna Sakowska Szkoła dla rodziców i wychowawców radziła „Jak mówić by dzieci nas słuchały, jak słuchać by dzieci do nas mówiły”. Podkreślała, jak ważne jest przy dzieciach doprecyzowywanie tego co się mówi. Kluczowa okazuje się nasza uwaga w rozmowie z nimi.

Na konferencji nie mogło zabraknąć tortu oraz odśpiewania „Sto lat”. W przerwie zapewniony był pyszny lunch i owoce.

Z opowiedzianych historii płynęła moc kobiecości. Bywa, że kobiety muszą zawalczyć o to by zostać matkami, by urodzić godnie, by wykarmić dzieci piersią. Gdy chcą podróżować z dziećmi okazuje się, że muszą pokonać swoje wewnętrzne bariery. Zaś by dzieci ich słuchały powinny zatrzymać się i zastanowić nad komunikacją.

W trakcie konferencji można było zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z gadżetami przygotowanymi przez Firmę Spoko Foto – fotobudka i animacje.

W drugiej części konferencji uczestniczki miały do wyboru 1 z 4 warsztatów. Poruszane były tematy, które wspierają kobiety w codziennym życiu, wychowywaniu dzieci i połączeniu pracy z macierzyństwem.

Sponsorem głównym konferencji była marka Pampers.

Partnerami konferencji: Brioko, Coodo, CoolMama, Granatovo i Zakamarki.

Patronami medialnymi:

Brioko, Chcemy Być Rodzicami, CzasDzieci.pl, Niezależna Inicjatywa Rodziców i Położnych „Dobrze urodzeni”, Daria Rybicka Dietetyk, DoktorAnia.pl, Familie.pl, Family Coaching, Farmaceuta-radzi.pl, Festiwal Chustowy #nicminiewisi, Fundacja Po Adopcji, Fundacja Roro, inspiratornia.edu.pl, Kikimora, PaniSwojegoCzasu.pl, ToWśrodku.pl, Splot, Maluchy.pl, MamaLekarz.pl, Mammazine, Moroszka i Zakamarki.

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami.

Autor

materiał prasowy

Materiały prasowe to teksty przesyłane podmioty zewnętrzne do publikacji w różnych mediach, informują o wydarzeniach, osiągnięciach, bywają zaproszeniami na spotkania.