fbpx
Przejdź do treści

Kampania „Za zamkniętymi drzwiami”. Razem przeciw przemocy

Kampania "Za zamkniętymi drzwiami"

Krakowska fundacja 3-4-Start oraz Centrum Psychologiczno-Terapeutyczne „Tęcza” w marcu br. planują rozpoczęcie kampanii społecznej „Za zamkniętymi drzwiami” mającej na celu propagowanie wiedzy na temat przemocy psychologicznej i ekonomicznej w rodzinach. Jak informują organizatorki – w tej chwili priorytetem jest nakręcenie spotu dotyczącego przemocy w rodzinie. Aby było to możliwe, konieczne jest wsparcie finansowe.

Wszelkie działania zaplanowane w ramach akcji mają na celu uświadomienie kobietom, jak powszechnym, a niestety często bagatelizowanym problemem jest przemocy psychologiczna oraz ekonomiczna w związkach.

Jak podkreśla Klaudia Czapkiewicz-Ziółek, wiceprezes fundacji 3-4-Start i pomysłodawczyni kampanii „Za zamkniętymi drzwiami”, mimo coraz większej liczby informacji nt. przemocy w rodzinie, nadal zbyt wiele osób, wobec których stosowana jest przemoc, nie zdaje sobie z sprawy z tego, że są ofiarami.

–Naszymi działaniami chcemy zwrócić uwagę na ten ważny temat i przypominać, że psychiczne znęcanie traktowane jest jak przestępstwo. Równocześnie kobietom, które dostrzegają już problem, chcemy wskazywać dalszą drogę działania – mówi  Czapkiewicz-Ziółek.

Jakie działania przewidywane są w ramach kampanii?

Świadomość – krok w dobrą stronę

Jedną z inicjatyw jest weekendowe spotkanie dla kobiet, które zaplanowano na 10-11 marca br. w Porębie Wielkiej. Podczas dwóch dni przewidziane są zajęcia dotyczące przemocy psychologicznej prowadzone przez psychoterapeutkę Renata Borysiak z Centrum Psychologiczno-Terapeutycznego „Tęcza”.

O tym, że rozwód może być sposobem na rozpoczęcie życia bez cierpienia i upokorzenia, uczestniczkom opowie natomiast Katarzyna Bigosińska z krakowskiego Centrum Rozwodowego „Kobieta i Rozwód”.

– Warsztaty są okazją nie tylko do poszerzenia wiedzy na temat przemocy „bez bicia”, ale także spotkania w gronie świadomych i inspirujących kobiet. Zapraszam wszystkie zainteresowane wyjazdem panie do kontaktu z naszą fundacją – zostało jeszcze kilka wolnych miejsc – przekonuje K. Czapkiewicz-Ziółek.

Kampania „Za zamkniętymi drzwiami” – dotrzeć z przekazem

Głównym celem kampanii „Za zamkniętymi drzwiami” jest uświadomienie społeczeństwu, że przemoc to nie tylko bicie. – Zbyt rzadko mówi się o tym, że przemoc to też ciągłe zmiany zdania, które powodują brak poczucia bezpieczeństwa, wymuszanie kontaktu i bliskości poprzez jawne groźny czy manipulacje, sabotaż wspólnych przedsięwzięć czy też tzw. ciche dni. Pora, aby przekaz – doskonale znany specjalistom – zaczął docierać w końcu do szerszego grona kobiet – przekonuje K. Czapkiewicz-Ziółek.

W zadaniu tym pomóc ma wyprodukowanie oraz rozpowszechnianie w mediach plakatów oraz spotu telewizyjnego nt. przemocy „bez bicia” zachęcającego osoby uwikłane w przemoc w rodzinie do szukania pomocy.

– Niestety nie jesteśmy w stanie samodzielnie sfinansować tego przedsięwzięcia. Z tego względu fundacja 3-4-Start uruchomiła zbiórkę funduszy na ten cel na portalu crowdfundingowym pod adresem: pomagamy.im/kobietydlakobiety

Patronem medialnym wydarzenia jest magazyn Chcemy Być Rodzicami.

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

materiał prasowy

Materiały prasowe to teksty przesyłane przez podmioty zewnętrzne do publikacji w różnych mediach, informują o wydarzeniach, osiągnięciach, bywają zaproszeniami na spotkania.