fbpx
Przejdź do treści

Jogurt na wiosenne przesilenie

Przedwiośnie to czas zrzucania ciepłych kurtek i oczekiwania na nadejście dłuższych, słonecznych dni. Po miesiącach zimy i związanego z nią chłodu, nie mamy jednak często siły, aby cieszyć się w pełni pierwszymi promieniami słońca. Jest to związane z powszechnie znanym przesileniem wiosennym, które objawia się zmęczeniem, sennością i znużeniem. Istnieje jednak sposób na pogorszenie samopoczucia i spadek sił – jogurt !

Wiosna – czas zmian

Okres wiosenny jest idealnym czasem na przeprowadzenie porządków nie tylko w naszych szafach, ale również w codziennych nawykach. Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na nasz jadłospis. Jeżeli zima obfitowała w ciężkostrawne posiłki, pełne tłuszczy i węglowodanów, to nadszedł czas na zmiany. Lekkie posiłki są bogate w makro – i mikroelementy oraz witaminy.

Idealne do przyrządzania takich potraw są niskokaloryczne produkty mleczne, takie jak jogurt. Jest on źródłem nie tylko wapnia, ale poradzi sobie również z niedoborami witaminy A, D, B2 i B12. Wapń odpowiada za prawidłowe przekaźnictwo nerwowe i właściwe funkcjonowanie mózgu, zaś witaminy B2 i B12 pomagają zmniejszyć uczucie zmęczenia. Jogurt ponadto pozytywnie wpływa na naszą odporność, wystawioną na próbę podczas zmiennej, wiosennej aury.

Zastosowanie

Jogurt powinien stać się jednym z głównych składników naszej wiosennej diety. Można go wykorzystać na wiele sposobów. Kilka łyżek jogurtu naturalnego, czosnek i zioła stworzą aromatyczny sos lub dip do warzywnej przekąski. Do obiadu będzie się wspaniale komponował z kruchą sałatą, szczypiorkiem i rzodkiewkami. Może stanowić składnik energetycznego śniadania z płatkami owsianymi na czele, z dodatkiem owoców, orzechów i miodu. Jako przekąska sprawdzi się koktajl owocowo – jogurtowy, zaś w przypadku braku czasu, wystarczy zmieszać jogurt z ulubionym owocem i posiłek gotowy.

„Kubeczek jogurtu to jedna z dwóch zalecanych w przypadku dorosłych oraz jedna z czterech rekomendowanych dzieciom i młodzieży dziennych porcji przetworów mlecznych, które powinny być stałym elementem naszej diety” − przypomina prof. zw. dr hab. n. med. Janina Danuta Piotrowska-Jastrzębska, kierownik Kliniki Pediatrii i Zaburzeń Rozwoju Dzieci i Młodzieży Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.

Pamiętajmy więc o jogurcie, aby zwalczyć przesilenie wiosenne i pełni energii oraz sił witalnych przywitać długo oczekiwaną wiosnę. 

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Katarzyna Wielgus

farmaceutka

Najnowsze artykuły