fbpx
Przejdź do treści

Jak dojść do siebie po poronieniu?

Po utracie dziecka warto dać sobie czas, poświęcając uwagę psychice i ciału. Z medycznego punktu widzenia organizm regeneruje się stosunkowo szybko, na to składa się jednak kilka kwestii.

Po poronieniu ciało rzadko o nim przypomina – sporadycznie zdarzają się bóle brzucha i plamienia, kobieta odczuwa też nudności i omdlenia z powodu utraty dużej ilości krwi. Po kilku dniach te objawy mijają. Trzy cykle miesiączkowe wystarczą do uregulowania pociążowych hormonów. Po tym okresie można wrócić do starań: znów następuje owulacja, ryzyko poronienia zaś maleje. Podjęcie kolejnej próby zajścia w ciążę wymaga opieki nad ciałem. 

Jak dojść do siebie po poronieniu? Odżywcza dieta 

Zdrowe posiłki uzdrawiają ciało – dlatego tak ważne jest, by w trudnym okresie dostarczać mu tego, czego potrzebuje najbardziej. Proteiny, tłuszcz i węglowodany dodadzą energii i siły, pomocne będą również żelazo i wapń. Dlatego w menu powinny znaleźć się mleko, nabiał, ryby (takie jak sardynki i łosoś), warzywa liściaste i owoce. 

Dostęp dla posiadaczy Konta Premium

Kup Konto Premium

Ten artykuł był opublikowany w jednym z naszych magazynów Chcemy Być Rodzicami. Aby zobaczyć materiał wykup Konto Premium.
Autor

Karolina Błaszkiewicz

dziennikarka. Związana z magazynem Chcemy Być Rodzicami i z natemat.pl