fbpx
Przejdź do treści

Idzie wiosna – czas na detoks!

wiosenny detoks

Według naszego zegara biologicznego wraz z rozpoczynającą się wiosną warto przeprowadzić detoks organizmu. Warto podjąć się tego wyzwania, zwłaszcza że wśród wskazań do detoksu, są problemy związane z niepłodnością.

Ponadto we wskazaniach możemy znaleźć m.in.: zaburzenia hormonalne, wysoką prolaktynę, insulinooporność, zaburzenia funkcji tarczycy czy torbiele i inne zmiany patologiczne. Przez cały rok gromadzimy zapasy na zimową aurę, więc wraz z rozpoczęciem wiosny, zafundujmy sobie wewnętrzne porządki!

Wiosenny detoks. Od czego zacząć?

Zanim jednak przejdziemy do przeprowadzenia detoksu, powinniśmy się do niego odpowiednio przygotować i nastawić psychicznie. Detoksykacja organizmu odbywa się na każdym poziomie: fizycznym, psychicznym i duchowym.

W ramach przygotowywań należy zrobić komplet badań lekarskich w tym: morfologię, pakiet tarczycowy, badanie moczu, czy usg narządów wewnętrznych. Do diety oczyszczającej podchodźmy z rozsądkiem i za zgodą lekarza. Warto zaopatrzyć się w odpowiednią lekturę na temat detoksu. Najpopularniejsze diety oczyszczające to:

  1. Dieta warzywno owocowa, np. Post Daniela, Dieta Dr Dąbrowskiej, dieta z surowych warzyw i owoców, dieta sokowa.
  2. Jaglany detoks np. wg Marka Zaremby.
  3. Głodówka o samej wodzie

Wiosenny detoks. Ile powinien trwać?

Długość trwania detoksu zależy od nas samych. To my i nasz organizm decydujemy ile czasu potrzebujemy na oczyszczanie. Ogromnie ważne jest odpowiednie nastawienie psychiczne, w tym jasno wyznaczony cel. Cel będzie nas motywować i pchać do jego osiągnięcia.

Zazwyczaj zaleca się detoks trwający od kilku dni do kilku tygodni. Kierując się stanem naszego zdrowia: im bardziej jesteśmy chorzy, tym dłużej detoks powinien trwać. Można też stosować krótkie detoksy. Pod warunkiem, że będą one cyklicznie powtarzane.

Wiosenny detoks. Ratunku, mam kryzys!

Przygotowując się do detoksu należy mieć świadomość o tzw. kryzysach ozdrowieńczych. Kryzys to pogorszenie naszego stanu zdrowia, osłabienie organizmu, objawy grypopodobne, bóle głowy czy brzucha.

Kryzysy to też dające znać o sobie, dawne kontuzje czy inne historie chorobowe z przeszłości. Wbrew pozorom jest to dobry objaw – wszak świadczy o tym, że procesy oczyszczania zostały uruchomione.

Wystarczy je przeczekać, a przejdą samoistnie. W tym okresie warto wspierać organizm sokami warzywno owocowymi, dużą ilością wypitych płynów w tym wody oraz herbat ziołowych. Bardzo dobrze sprawdzą się imbir, kurkuma, cynamon i inne rozgrzewające przyprawy.

Kryzysy pojawiają się najczęściej, w wyniku odstawienia dotychczas stosowanych produktów żywności oraz w wyniku oczyszczania toksyn, z których usuwaniem nie nadąża organizm.

Wiedząc już o czekających nas kryzysach ozdrowieńczych ze strony fizycznej organizmu, należy mieć świadomość również o kryzysach emocjonalnych. Wszak wraz z uwalniającymi się złogami i toksynami, jednocześnie pozbywamy się nagromadzonych emocji.  Po takim oczyszczeniu nasze samopoczucie będzie znacznie lepsze. Odzyskamy wigor i energię. Zyskamy siłę i werwę do codziennej walki o nasze szczęście.

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Anna Bajkowska - Suchecka

autorka strony i bloga Żona z ADHD, pedagożka, nauczycielka, propaguje zdrowy styl i tryb życia, zwolenniczka holistycznego podejścia do zdrowia.