FertiMedica to przychodnia, której historia powstania jest unikalna. W jakich okolicznościach doszło do otwarcia placówki i za co pacjenci najbardziej chwalą personel kliniki? Odpowiada założycielka FertiMedica Centrum Płodności – Marta van der Toolen.
Na ogół dzieje się tak, że to lekarze otwierają tego typu ośrodki. W przypadku naszej przychodni było trochę inaczej, ponieważ to ja – jako pacjentka – zostałam zainspirowana własnymi doświadczeniami oraz doświadczeniami innych kobiet w leczeniu niepłodności. Postanowiłam stworzyć miejsce, które poza profesjonalną diagnostyką i leczeniem niepłodności będzie proponowało pacjentom ciepło, życzliwość, empatię i bardzo przyjemną atmosferę – mówi Marta van der Toolen, dyrektor zarządzająca i założycielka FertiMedica Centrum Płodności. – Stworzyłam miejsce, w którym możemy powiedzieć, że leczymy po ludzku – dodaje.
Jak wyjaśnia założycielka FertiMedica Centrum Płodności, najtrudniejszym zadaniem w procesie tworzenia przychodni było znalezienie odpowiednich ludzi – specjalistów, którzy nie tylko świetnie znają się na leczeniu niepłodności, ale także charakteryzują się wysokim stopniem empatii, zrozumienia, cierpliwości w stosunku do pacjenta.
– Udało się – mówi Marta van der Toolen. – Mamy taki zespół, cudownych ludzi, cudownych specjalistów, którzy rozumieją drugiego człowieka i dla których ten drugi człowiek jest najważniejszy – mówi.
FertiMedica w oczach pacjentów
W FertiMedice istnieje specjalny system ankiet stworzony po to, by cały czas monitorować zadowolenie pacjentów z usług kliniki. W ankietach pacjenci proszeni są o wyrażenie swojego stopnia zadowolenia z otrzymanych usług oraz o wypisanie komentarzy.
– Te komentarze bardzo mnie cieszą – nie ukrywa właścicielka przychodni.
– Najczęstsze komentarze, które pojawiają się w naszych ankietach, dotyczą wysokiej jakości usług, wysokiego profesjonalizmu, kompleksowości, a także empatii – wyjaśnia Marta van der Toolen. – Pacjenci dużo piszą też o ciepłej, miłej atmosferze panującej w przychodni – dodaje.
Pacjenci często podkreślają też nowe, świeże spojrzenie, z którym spotykają w klinice w trakcie terapii. Osoby leczące się w FertiMedica niejednokrotnie zwracają również uwagę na bardzo dobry poziom komunikacji z personelem – zarówno z lekarzami, położnymi, embriologami, jak i paniami pracującymi w recepcji.
– Recepcjonistki są bardzo chwalone za to, że są słowne, że zawsze oddzwaniają i że są w kontakcie – mówi Marta van der Toolen.
Za wysoki poziom komunikacji chwalony jest również personel pracowni rozrodu wspomaganego, czyli embriolodzy. – Zawsze telefonują wtedy, kiedy trzeba. Pacjent nigdy nie musi długo czekać na ten ważny i wyczekiwany telefon – tłumaczy dyrektor zarządzająca placówki.
Dużym plusem dla pacjentów jest również to, że mogą się zwrócić do lekarzy z każdym, nawet najprostszym pytaniem. – Pacjenci bardzo chwalą naszych lekarzy za to, że udostępniają im swoje numery telefonów. Właściwie zawsze można do lekarza zadzwonić i porozmawiać, co w przypadku leczenia niepłodności jest bardzo ważne – wyjaśnia założycielka kliniki.
Mniej, znaczy lepiej
W FertiMedice obowiązują limity zabiegów, które mają na celu zachowanie jakości usług. – Mamy miesięczne limity, nie chcemy ich przekraczać. Wolimy zrobić mniej zabiegów i obsłużyć mniej pacjentów, ale tym pacjentom, którzy są już pod naszymi skrzydłami, zaproponować jak najlepsze warunki leczenia, jak najwięcej atencji i czasu. To wpływa na jakość terapii, to wpływa na wyniki terapii i to jest dla nas najważniejsze – wyjaśnia właścicielka placówki.
– Mogłoby się wydawać, że to wszystko o czym mówię, jest proste i oczywiste. Jednak rzeczywistość jest taka, że to właśnie małe szczegóły wpływają na to, że pacjent czuje, że jest traktowany indywidualnie i po ludzku – podsumowuje Marta van der Toolen.

-
Chcemy Być Rodzicami 01/2021 (70) e-wersja
Promocja Produkt w promocji
7,99 zł 4,00 zł
-
Dieta w HASHIMOTO i innych problemach z tarczycą
Promocja Produkt w promocji
49,99 zł 24,99 zł
-
Wasze Historie 12/2020 (6) e-wersja
Promocja Produkt w promocji
9,99 zł 5,00 zł
-
Dieta w PCOS I INSULINOOPORNOŚCI
Promocja Produkt w promocji
49,99 zł 24,99 zł
-
E-raport: TARCZYCA – zrozumieć Hashimoto i inne zaburzenia
Promocja Produkt w promocji
19,99 zł 9,99 zł
-
Chcemy Być Rodzicami 12/2020 (69) e-wersja
Promocja Produkt w promocji
7,99 zł 4,00 zł
-
E-raport: Dieta płodności część 2
Promocja Produkt w promocji
19,99 zł 9,99 zł
-
Wasze Historie 11/2020 (5) e-wersja
0,00 zł
-
Chcemy Być Rodzicami 11/2020 (68) e-wersja
Promocja Produkt w promocji
7,99 zł 4,00 zł
-
E-raport: Endometrioza bez retuszu
Promocja Produkt w promocji
19,99 zł 9,99 zł
-
Płodność od kuchni – co jeść, aby wesprzeć starania o dziecko?
Promocja Produkt w promocji
49,99 zł 24,99 zł
-
E-raport: In Vitro od A do Z
0,00 zł
Dostęp dla wszystkich
Wolny dostęp
Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!