Przejdź do treści

FertiMedica w oczach pacjentów. Miejsce, w którym leczy się po ludzku [WIDEO]

FertiMedica to przychodnia, której historia powstania jest unikalna. W jakich okolicznościach doszło do otwarcia placówki i za co pacjenci najbardziej chwalą personel kliniki? Odpowiada założycielka FertiMedica Centrum Płodności – Marta van der Toolen.

Na ogół dzieje się tak, że to lekarze otwierają tego typu ośrodki. W przypadku naszej przychodni było trochę inaczej, ponieważ to ja – jako pacjentka – zostałam zainspirowana własnymi doświadczeniami oraz doświadczeniami innych kobiet w leczeniu niepłodności. Postanowiłam stworzyć miejsce, które poza profesjonalną diagnostyką i leczeniem niepłodności będzie proponowało pacjentom ciepło, życzliwość, empatię i bardzo przyjemną atmosferę – mówi Marta van der Toolen, dyrektor zarządzająca i założycielka FertiMedica Centrum Płodności. – Stworzyłam miejsce, w którym możemy powiedzieć, że leczymy po ludzku – dodaje. 

Jak wyjaśnia założycielka FertiMedica Centrum Płodności, najtrudniejszym zadaniem w procesie tworzenia przychodni było znalezienie odpowiednich ludzi – specjalistów, którzy nie tylko świetnie znają się na leczeniu niepłodności, ale także charakteryzują się wysokim stopniem empatii, zrozumienia, cierpliwości w stosunku do pacjenta. 

– Udało się – mówi Marta van der Toolen. – Mamy taki zespół, cudownych ludzi, cudownych specjalistów, którzy rozumieją drugiego człowieka i dla których ten drugi człowiek jest najważniejszy – mówi. 

FertiMedica w oczach pacjentów

W FertiMedice istnieje specjalny system ankiet stworzony po to, by cały czas monitorować zadowolenie pacjentów z usług kliniki. W ankietach pacjenci proszeni są o wyrażenie swojego stopnia zadowolenia z otrzymanych usług oraz o wypisanie komentarzy. 

– Te komentarze bardzo mnie cieszą – nie ukrywa właścicielka przychodni.

– Najczęstsze komentarze, które pojawiają się w naszych ankietach, dotyczą wysokiej jakości usług, wysokiego profesjonalizmu, kompleksowości, a także empatii – wyjaśnia Marta van der Toolen. – Pacjenci dużo piszą też o ciepłej, miłej atmosferze panującej w przychodni – dodaje.

Pacjenci często podkreślają też nowe, świeże spojrzenie, z którym spotykają w klinice w trakcie terapii. Osoby leczące się w FertiMedica niejednokrotnie zwracają również uwagę na bardzo dobry poziom komunikacji z personelem – zarówno z lekarzami, położnymi, embriologami, jak i paniami pracującymi w recepcji.

– Recepcjonistki są bardzo chwalone za to, że są słowne, że zawsze oddzwaniają i że są w kontakcie – mówi Marta van der Toolen. 

Za wysoki poziom komunikacji chwalony jest również personel pracowni rozrodu wspomaganego, czyli embriolodzy. – Zawsze telefonują wtedy, kiedy trzeba. Pacjent nigdy nie musi długo czekać na ten ważny i wyczekiwany telefon – tłumaczy dyrektor zarządzająca placówki. 

Dużym plusem dla pacjentów jest również to, że mogą się zwrócić do lekarzy z każdym, nawet najprostszym pytaniem. – Pacjenci bardzo chwalą naszych lekarzy za to, że udostępniają im swoje numery telefonów. Właściwie zawsze można do lekarza zadzwonić i porozmawiać, co w przypadku leczenia niepłodności jest bardzo ważne – wyjaśnia założycielka kliniki. 

Mniej, znaczy lepiej

W FertiMedice obowiązują limity zabiegów, które mają na celu zachowanie jakości usług. – Mamy miesięczne limity, nie chcemy ich przekraczać. Wolimy zrobić mniej zabiegów i obsłużyć mniej pacjentów, ale tym pacjentom, którzy są już pod naszymi skrzydłami, zaproponować jak najlepsze warunki leczenia, jak najwięcej atencji i czasu. To wpływa na jakość terapii, to wpływa na wyniki terapii i to jest dla nas najważniejsze – wyjaśnia właścicielka placówki. 

– Mogłoby się wydawać, że to wszystko o czym mówię, jest proste i oczywiste. Jednak rzeczywistość jest taka, że to właśnie małe szczegóły wpływają na to, że pacjent czuje, że jest traktowany indywidualnie i po ludzku – podsumowuje Marta van der Toolen. 

Logo FertiMedica

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!
Autor

Anna Wencławska

Koordynatorka treści internetowych. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, pasjonatka obcych kultur i języków orientalnych.