fbpx
Przejdź do treści

Daj kopa swojej płodności – 8 rzeczy, które możesz dla niej zrobić

Mówisz: Dziecko, myślisz: no tak, łatwo nie będzie, staram się od dawna i nic. Ale wiedz, że nawet dla zdrowych par kwestia zapłodnienia to żadne „hop-siup”. 84 proc. udaje się w pierwszym roku starań, inne na dwie kreski czekają dłużej.

Twoja płodność to tak naprawdę wypadkowa wielu czynników: wieku, stylu życia, biologii etc. Dowiedz się, jak możesz zestroić je ze sobą tak, by zwiększyć szansę na ciążę.

1. Za pan brat z owulacją

28 dni – tyle trwa cykl menstruacyjny. A przynajmniej tyle powinien, bo u części kobiet jest krótszy, np. o 3 – 4 dni, u innych zaś dłuższy, nawet 35-dniowy. Zawsze zaczyna się 1 dnia okresu. Mając go regularnie, spodziewasz się owulacji w 14 dniu, gdy cykl ma 25 dni, owulacja przypadnie na 11 dzień, w przypadku 35-dniowego cyklu – będzie to dzień 21.

POLECAMY: Cykl menstruacyjny – zobacz jak przebiega krok po kroku


2. Spróbuj refleksologii

Regulacja cyklu, wpływ na owulację – oto „płodnościowe” plusy stosowania refleksologii. Ta naturalna forma leczenia pozwala osiągnąć cel: zajść w ciążę, stając się alternatywą dla innych metod. Jak wszystkie nie daje 100 proc. pewności, aczkolwiek w porównaniu z innymi nie odbija się na zdrowiu.

3. Leż dłużej

Świeżo po seksie nie pędź do łazienki, nie skacz, a najlepiej po prostu się nie ruszaj. Spytasz, dlaczego? Odpowiedź jest prosta – leżenie nawet przez kilka minut, trzymanie nóg w powietrzu, prowadzi plemniki tam, gdzie powinny się znaleźć.
 

4. Śpij dobrze

Brak snu jest jak okresowy od-regulator. Tymczasem naprawdę się wysypiając, przybijasz sobie (i płodności) piątkę. Kładąc się, wyłącz telewizor, zamknij laptopa i odłóż telefon. Zobaczysz, ulga gwarantowana.

5. Czas na suplementację

Pilnujesz diety, odżywiając się najlepiej jak to tylko możliwe? Świetnie, dla pewności łykaj wiaminy i przyjmuj minerały. 1000 mg witaminy C, 400 mcg kwasu foliowego – niech będą twoją dzienną porcją zdrowia. wsparciem dla nich okażą się kwasy Omega-3, w tym 400 mg EPA, 200 mg DHA i 20 mg GLA. Znajdziesz je w warzywach liściastych, olejach lnianych i rzepakowych, orzechach włoskich i brazylijskich oraz tłustych rybach.


6. Pij do dna

Marzysz o ciąży, pij 8 szklanek przefiltrowanej wody albo herbaty ziołowej bądź owocowej dziennie. Co najmniej! Zdziwiona? Zdziwisz się pozytywnymi efektami. A są takie dla każdego, szczególnie tych „starających”.


7. Jedz miód

Małe, co nieco, ulubiony przysmak Kubusia Puchatka, jest naturalnym wzmacniaczem płodności od pokoleń. Pomyśl tylko, skąd nazwa „miesiąc miodowy”… Właśnie! Nowożeńcy wcinając przysmak każdej nocy ( i nie tylko), zbliżają się do chwili, by nazwać siebie rodzicami.


8. Wychodź na słońce

Posłuchaj naukowców i łap promienie słońca, jeśli zależy ci na poczęciu. Produkowana przez gorącą gwiazdę Witamina D podwyższa działanie hormonów seksualnych u kobiet, regulując przy okazji cykl menstruacyjny. Panowie zyskują w inny sposób – rośnie liczba plemników, rośnie libido i poziom testosteronu.
Karolina Błaszkiewicz

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Karolina Błaszkiewicz

dziennikarka. Związana z magazynem Chcemy Być Rodzicami i z natemat.pl