Przejdź do treści

Czy dieta może zdeterminować płeć dziecka?

Czy dieta może zdeterminować płeć dziecka?

Wielu przyszłych rodziców chciałoby mieć wpływ na to, jakiej płci urodzi się ich dziecko. Mimo iż nie ma jednej, konkretnej i stuprocentowej metody gwarantującej poczęcie syna czy córki, to niektórzy twierdzą, że sposób odżywiania przyszłej mamy może determinować płeć potomka. Jak powinna wyglądać dieta, gdy marzymy o dziewczynce, a jak, gdy pragniemy mieć chłopca?

Większość diet powiązanych z płcią dziecka opiera się na trzech podstawowych kategoriach:

  • spożyciu kalorii i tłuszczów,
  • pokarmach wpływających na pH organizmu,
  • obniżeniu lub zwiększeniu spożycia pewnych minerałów.

Kalorie i tłuszcz w diecie

Naukowcy twierdzą, że ilość kalorii i tłuszczu w diecie może mieć wpływ na płeć dziecka. Dieta bogata w tłuszcz i kalorie sprzyja urodzeniu chłopca, a odżywianie niskokaloryczne – poczęciu dziewczynki. Powyższa teza opiera się na analizie płci dzieci, które przyszły na świat w okresie wojny i głodu. Jednak nie wszystkie przedziały czasowe wykazały wpływ odżywiania na płeć potomka.

Odczyn pH pokarmów

Naukowcy twierdzą, że kwaśne lub zasadowe produkty mogą zmieniać pH naszego organizmu. Odczyn kwaśny sprzyja poczęciu dziewczynki, z kolei bardziej alkaliczny – zwiększa szanse na urodzenie chłopca. Stwierdzenie to oparte jest na badaniach in vitro, podczas których obserwowano, jak plemniki reagują na ekspozycje na dane środowisko. Prawdą jest, że ​​w środowisku laboratoryjnym plemniki X są odporniejsze na kwaśne warunki, w porównaniu do plemników Y.

Należy jednak pamiętać, że na podstawie tego, co obserwujemy w laboratorium na szklanej szalce Petriego, nie jesteśmy w stanie przewidzieć, w jaki sposób plemniki będą zachowywać się w środowisku naturalnym. Ponadto poziom pH zależy od hormonów, na które ma wpływ pora dnia, poziomu stresu, jak i wiele innych czynników.

Spożycie minerałów

Jeśli marzymy o dziewczynce, do codziennej diety należy wprowadzić produkty bogate w wapń i magnez, a ograniczyć te o dużej zawartości sodu i potasu. W menu powinien znaleźć się nabiał, pełnoziarniste zboża, jak i warzywa strączkowe. Z kolei pomidorów, serów dojrzewających czy bananów należy unikać.

Należy jednak pamiętać, że przyjmowanie suplementów diety lub ograniczenie spożycia pewnych minerałów, np. sodu i potasu, może mieć niekorzystny wpływ na zdrowie kobiety planującej ciążę. Dlatego rozpoczęcie diety, jak i zażywanie jakichkolwiek suplementów, należy skonsultować z lekarzem.

Źródło: verywellfamily

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Tematy:

Autor

Klaudia Kierzkowska

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, miłośniczka podróży, teatru i włoskiej kuchni.