fbpx
Przejdź do treści

Ćwiczenia na bieżni zmniejszają ból menstruacyjny

Ćwiczenia na bieżni zmniejszają ból menstruacyjny
Złagodzenie bólu menstruacyjnego jest jedną z wielu korzyści, jakie niesie ze sobą korzystanie z bieżni – fot. Canva

Międzynarodowy zespół naukowców doszedł do ciekawych wniosków: ćwiczenia na bieżni mogą zredukować bóle menstruacyjne. Tę zaskakującą tezę poparto badaniami, w których uczestniczyło 70 kobiet.

Najmłodsza uczestniczka eksperymentu miała 18 lat, najstarsza – 43. Połowie z badanych kobiet polecono, by po zakończeniu miesiączki korzystały z bieżni trzy razy w tygodniu. Te panie, które wykonywały ćwiczenia, po miesiącu zgłosiły redukcję bólu o 6%. Gdy minęło kolejne sześć miesięcy, oceniły, iż zelżał o 22%.

Ćwiczenia na bieżni zmniejszają ból menstruacyjny

To dobry wynik. Trzeba też pamiętać, że złagodzenie bólu menstruacyjnego jest jedną z wielu korzyści, jakie niesie ze sobą korzystanie z bieżni.

Każda z ćwiczących kobiet zaobserwowała u siebie znaczącą poprawę samopoczucia. Wzrósł także ich poziom satysfakcji z życia. Jedynie jakość snu pozostała bez zmian.

Bieżnia pomaga zatem w redukcji bólu menstruacyjnego, a niejako „przy okazji” ma pozytywny wpływ na ogólne funkcjonowanie organizmu – i choćby dlatego warto zapisać się do klubu fitness.

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Bartosz Jaster

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, pasjonat i badacz historii, miłośnik literatury faktu. Członek Fundacji Rozszczepowe Marzenia, niosącej pomoc dzieciom z wadami wrodzonymi.