Przejdź do treści

Ćwiczenia na bieżni zmniejszają ból menstruacyjny

Ćwiczenia na bieżni zmniejszają ból menstruacyjny
Złagodzenie bólu menstruacyjnego jest jedną z wielu korzyści, jakie niesie ze sobą korzystanie z bieżni – fot. Canva

Międzynarodowy zespół naukowców doszedł do ciekawych wniosków: ćwiczenia na bieżni mogą zredukować bóle menstruacyjne. Tę zaskakującą tezę poparto badaniami, w których uczestniczyło 70 kobiet.

Najmłodsza uczestniczka eksperymentu miała 18 lat, najstarsza – 43. Połowie z badanych kobiet polecono, by po zakończeniu miesiączki korzystały z bieżni trzy razy w tygodniu. Te panie, które wykonywały ćwiczenia, po miesiącu zgłosiły redukcję bólu o 6%. Gdy minęło kolejne sześć miesięcy, oceniły, iż zelżał o 22%.

Ćwiczenia na bieżni zmniejszają ból menstruacyjny

To dobry wynik. Trzeba też pamiętać, że złagodzenie bólu menstruacyjnego jest jedną z wielu korzyści, jakie niesie ze sobą korzystanie z bieżni.

Każda z ćwiczących kobiet zaobserwowała u siebie znaczącą poprawę samopoczucia. Wzrósł także ich poziom satysfakcji z życia. Jedynie jakość snu pozostała bez zmian.

Bieżnia pomaga zatem w redukcji bólu menstruacyjnego, a niejako „przy okazji” ma pozytywny wpływ na ogólne funkcjonowanie organizmu – i choćby dlatego warto zapisać się do klubu fitness.

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami.

Autor

Bartosz Jaster

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, pasjonat i badacz historii, miłośnik literatury faktu. Członek Fundacji Rozszczepowe Marzenia, niosącej pomoc dzieciom z wadami wrodzonymi.

Najnowsze artykuły