fbpx
Przejdź do treści

Co jeść, gdy staramy się o dziecko?

czy dieta ketogeniczna może zwiększyć męską płodność?
Czy snikokaloryczna dieta ketogeniczna może zwiększyć męską płodność? || Fot:yuliaff

Dieta to połowa sukcesu, gdy staramy się o dziecko. Przygotowaliśmy kilka porad, które pomogą ci uzupełnić właściwie dietę.  

1. Pomidory  

Plasterek pomidora na twojej kanapce może pomóc zmniejszyć ryzyko chorób serca i raka, ale może również pomóc ci zajść w ciążę. Pomidory są bogate w likopen, który jest przeciwutleniaczem, ale jest również dobry dla zdrowia nasienia.  

2. Orzechy włoskie  

Znane z tego, że pomagają obniżyć ciśnienie krwi i zmniejszyć stan zapalny, orzechy włoskie są również doskonałym dodatkiem do diety przed ciążą. Orzechy włoskie są bogate w kwasy tłuszczowe Omega. Są dobre dla plemników, ponieważ poprawiają witalność, ruch i kształt. 

3. Fasola i soczewica  

Fasola i soczewica są bogate w kwas foliowy i białko. Ale korzyści na tym się nie kończą. Soczewica zawiera poligamistyczną Spermidynę, która jest korzystna dla plemników. Spermidyna jest ważną częścią utrzymania homeostazy komórkowej, która utrzymuje twoje ciało (w tym produkcję komórek jajowych i nasienia partnera) w dobrej formie. 

4. Owoce cytrusowe  

Wybór pomarańczy i innych owoców cytrusowych to jeden ze sposobów na przygotowanie ciała do ciąży. Owoce cytrusowe są bogate w witaminę C i putrescynę – poliaminę – oba te składniki poprawiają zdrowie komórek jajowych i nasienia.  

5. Mleko  

Mleko dobrze działa na ciało, zwłaszcza jeśli masz nadzieję, że to ciało wkrótce będzie nosiło dziecko. Nabiał jest bogaty w tłuszcze nasycone, witaminy A, D, E i K . To dobre dla płodności i zdrowia komórek jajowych.  

6. Pokarmy bogate w kwas foliowy  

Zazwyczaj kwas foliowy jest pozyskiwany z suplementów diety, ale można znaleźć trochę tego składnika naturalnie w żywności, takiej jak szparagi, brokuły, zielone warzywa liściaste lub buraki, które warto jeść w czasie starań o dziecko

7. Zdrowe tłuszcze  

Tłuszcz jest niezbędny dla ścieżek neurologicznych i systemów przesyłania wiadomości, które kontrolują hormony. Zdrowe tłuszcze obejmują produkty takie jak awokado, ser, ryby, całe jajka, orzechy i oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia.  

8. Produkty pełnoziarniste  

Jeśli chcesz wkrótce zajść w ciążę, pamiętaj, aby w swojej diecie stosować produkty pełnoziarniste. Dieta o wysokim spożyciu produktów pełnoziarnistych wiąże się z poprawą płodności u kobiet i wyższą jakością nasienia u mężczyzn. Poprawia również wrażliwość na insulinę, ciążę i wskaźniki żywych urodzeń”. Warto więc poszukać chleba pełnoziarnistego, jęczmienia, brązowego ryżu i komosy ryżowej, aby uzyskać dobre źródła węglowodanów. Pełne ziarna i inne złożone węglowodany wymagają czasu na strawienie, co pomaga zapobiegać dużym skokom i spadkom poziomu cukru we krwi, które mogą zaburzać hormony.  

Źródło: https://www.romper.com/ 

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Piotr Celej

Dziennikarz od ponad dekady. Prywatnie miłośnik zdrowej kuchni, sportu i historii.