fbpx
Przejdź do treści

6 przekąsek wpływających dobrze na płodność – od dietetyka

6 przekąsek wpływających dobrze na płodność - od dietetyka
Przekąski na płodność – Fot. Fotolia

Co jeść wartościowego zamiast chipsów i słodyczy podczas oglądania wieczornego filmu?

Dietetyk ma propozycję 6 przekąsek dla pary starającej się o dziecko. Oto przykłady przekąsek, które nie tylko nie szkodzą, ale i wspomogą waszą płodność!

Przekąski na płodność dla mężczyzny:

DLA NIEGO:

  • Orzechy laskowe – to największa skarbnica witaminy E (zwanej witaminą młodości) wśród wszystkich orzechów. Wygodna i szybka przegryzka, którą zawsze można zabrać ze sobą. Garść orzechów laskowych pokrywa ponad 100% zapotrzebowania na cynk, który odpowiada za produkcję testosteronu i dobrej jakości nasienia.
  • Kanapka z łososiem – 1 kromka chleba żytniego razowego posmarowana serkiem naturalnym, plaster wędzonego łososia, kiełki do posypania. Kolejna szybka przegryzka, która spełni zachcianki wszystkich „kanapkowych” łasuchów. Obecność łososia to solidna dawka kwasów omega-3, niezbędnych do prawidłowego przebiegu spermatogenezy. Ponadto źródło selenu, który nie tylko zwiększa libido, ale poprawia również ruchliwość plemnika.
  • Pomarańcza – im bardziej dojrzała tym lepiej. Ten pomarańczowy owoc bowiem jest źródłem bardzo ważnego przeciwutleniacza – witaminy C. Chroni ona DNA plemników przed uszkodzeniami jak również zapobiega ich zlepianiu.

Przekąski na płodność dla kobiety:

DLA NIEJ:

  • Prażona cieciorka – szklanka cieciorka, oprószona papryką słodką, bazylią i kurkumą ułożona na blasze piekarnika i zapieczona. Idealna chrupiąca przekąska na każdą okazję. Cieciorka jako przedstawicielka warzyw strączkowych dostarczy kobiecie sporo białka pochodzenia roślinnego oraz witamin z grupy B. Przede wszystkim kwasu foliowego, który jest niezbędny do prawidłowego przebiegu ciąży. Dodatek kurkumy, szczególnie wskazany u chorych z insulinoopornością, który pomaga wyregulować poziomy glukozy we krwi
  • Koktajl awokado-mango – ½ szklanki mleka krowiego 2%, ½ małego awokado, ½ mango, ½ łyżeczki siemienia lnianego – zmiksować. Przegryzka na pogodę i niepogodę, którą można wypić w domu lub zabrać ze sobą w kubku termicznym. Awokado to przede wszystkim źródło kwasu oleinowego, niezbędnego w diecie pacjentek z PCOS. Pomaga bowiem wyregulować poziomy hormonów. W parze z mango natomiast tworzy silny duet przeciwutleniający, który chroni organizm przed działaniem wolnych rodników i tym samym zwiększa szansę na poczęcie upragnionego dziecka.
  • Chipsy z jarmużu – kilka liści jarmużu, słodka i ostra papryka, sól, łyżka oliwy z oliwek. Jarmuż umyć, oderwać zdrewniałe końce, osuszyć na ręczniku papierowym. Oprószyć solą i papryką. Skropić oliwą. Ułożyć na blasze wysłanej papierem do pieczenia. Wstawić do nagrzanego do około 200 stopni piekarnika i piec około 10 minut. Jarmuż to przede wszystkim bogate źródło witaminy B6, niezbędnej do wyregulowania poziomów estrogenu. Ponadto powyższa witamina zwiększa ilość płodnego śluzu i wpływa pozytywnie na fazę lutealną cyklu miesięcznego.

 

Magdalena Czyrynda-Koleda, dietosfera.pl

PRZEPISY POLECA:  Magdalena Czyrynda-Koleda, specjalista ds. żywienia człowieka w Dietosfera.pl oraz Centrum Płodności FertiMedica. Dietetyczka, która na codzień zajmuje się dietą par, które zmagają się z niepłodnością. Sama latami starała się o dziecko.

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Aneta Grinberg-Iwańska

Absolwentka dziennikarstwa i politologii. Pasjonatka technik video. Redaktor.