fbpx
Przejdź do treści

5 wskazówek, jak schudnąć przy PCOS

jak schudnąć przy PCOS
Zbilansowana dieta i aktywność fizyczna to podstawa w walce ze zbędnymi kilogramami / fot. Fotolia

Najbardziej widoczny objaw PCOS – wahania wagi, a najczęściej po prostu nadwaga, często bywają przyczyną frustracji. Zespół policystycznych jajników potrafi dać w kość i podkopać wiarę we własną kobiecość. Nadmierne kilogramy nie służą ani dobremu samopoczuciu ani naszemu zdrowiu. Podpowiadamy, jak rozprawić się z nadwagą.

Zwiększ zawartość białka w diecie

Według badań kobietom, które stosują dietę bogatą w białko i unikają węglowodanów łatwiej zrzucić zbędne kilogramy niż paniom, które jedzą według standardowego jadłospisu. Warto, aby głównym komponentem każdego posiłku były potrawy bogate w białko. Wybierajmy więc białe mięso, jaja i warzywa strączkowe.

Inozytol

Być może brzmi tajemniczo. Inozytol powszechnie nazywany jest witaminą płodności. Wspomaga działanie układu rozrodczego, polecany jest zarówno kobietom, jak i mężczyznom. Włoskie badania potwierdziły, że lek ten działa pozytywnie również na utratę masy ciała.

Przeciwdziała odkładaniu tłuszczów w wątrobie i innych narządach oraz bierze udział w budowie błony komórkowej. Jako jedną z przyczyn PCOS wymienia się insulinooporność. Insulina jest hormonem, który obniża poziom glukozy we krwi. Natomiast Inozytol bierze udział w przemianach glukozy i ma leczniczy wpływ na choroby nerwów towarzyszące cukrzycy.

Zobacz także: PCOS przeszkodą na drodze do macierzyństwa

Ogranicz kalorie

Wydaje się oczywiste. Jednak niewiele kobiet wie, ile kalorii spożywa na co dzień i jaką ilość powinny zapewnić organizmowi, aby schudnąć. To bardzo trudne pytanie. Odpowiedź zależy od indywidualnych predyspozycji, jak aktualna masa ciała, przemiana materii i codzienna aktywność.

Zwykle dieta redukcyjna, która pomaga zrzucić zbędne kilogramy, zakłada spożycie ok. 1200-1500 kcal dziennie. Jednak kobiety, które są aktywne i uprawiają sport powinny zadbać o większe spożycie kaloryczne.

Wsparcie

Zmiana diety, a czasem nawet całego stylu życia, bywa trudna, dlatego często wręcz niezbędne jest wsparcie drugiej osoby. Część kobiet potrzebuje specjalistycznego wsparcia – lekarza i dietetyka. Innym wystarczy mąż lub przyjaciółka.

Niektóre kobiety z PCOS ze wstydu przed chorobą wybierają anonimowe grupy wsparcia, które bez trudu można znaleźć w internecie. Warto o to zadbać, aby w chwilach zwątpienia mieć się do kogo zwrócić.

Zobacz także: Ćwiczenia przy PCOS. Jak skutecznie zawalczyć o sylwetkę

Aktywność fizyczna

Ruch to zdrowie – fraza, choć powtarzana do znudzenia, ciągle jest aktualna. Wysiłek pomaga nie tylko zgubić zbędne kilogramy, ale poprawia też nastrój. Na początek wystarczy krótki spacer lub jazda na rowerze. Niech sport będzie dla Ciebie przyjemnością.

Tutaj kupisz najnowszy magazyn Chcemy Być Rodzicami

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Tematy:

Autor

Weronika Tylicka

dziennikarka, związana od początku z magazynem Chcemy Być Rodzicami