fbpx
Przejdź do treści

5 rzeczy, których nie możesz robić przy PCOS cz. II

5 rzeczy, których nie możesz robić z PCOS

PCOS nie oznacza końca świata. Istnieje wiele rozwiązań, które możesz zastosować, żeby utrzymać swoje zdrowie w ryzach i zminimalizować ryzyko wystąpienia powikłań w późniejszym okresie życia.

Przedstawiamy Ci kolejną piątkę rzeczy (pierwsza piątka tutaj…), których nie możesz robić mając PCOS i co pomoże w walce z chorobą.

Nie ignoruj ​​objawów

Plusem w leczeniu PCOS jest fakt, że istnieje wiele sposobów i możliwości walki z chorobą. Nie lekceważ objawów, nie zakładaj, że wahania nastroju czy nieregularna miesiączka to coś normalnego z czym sama sobie poradzisz (więcej o objawach PCOS możesz przeczytać tutaj…). Nie odwlekaj wizyty u lekarza, podziel się z nim swoimi wątpliwościami i uwierz, że leczenie pomaga.

Nie lekceważ snu

Sen jest ważny! Organizm, który się nie regeneruje w nocy będzie szukał energii w pożywieniu, co prowadzi do uczucia głodu. Zapewne będziesz chciała go zaspokoić niekoniecznie zdrowym jedzeniem. W efekcie taka sytuacja prowadzi do otyłości i problemów metabolicznych (więcej możesz przeczytać tutaj…). Odpowiednia ilość snu pomoże Ci schudnąć i poczuć się lepiej. Przeciętna dorosła osoba potrzebuje od sześciu do ośmiu godzin nieprzerwanego snu każdej nocy.

Nie bierz leków doraźnie

Leki, takie jak pigułki antykoncepcyjne, działają najlepiej, gdy zażywamy je zgodnie z zaleceniami lekarza oraz w regularnych odstępach czasu. Brak systematyczności lub nawet jednokrotne pominięcie dawki może spowodować, że lek będzie nieskuteczny, a nawet niebezpieczny. Na przykład, nie dbając o odpowiednie żywienie i zażywając metforminę możesz doprowadzić do groźnego spadku poziomu cukru. Upewnij się, że wiesz jak i kiedy brać leki.

Nie ignoruj ​​objawów depresji

Kobiety z PCOS są znacznie bardziej narażone na problemy z depresją. Obserwuj objawy. Jeśli często bywasz smutna, odczuwasz zaburzenia łaknienia, snu lub masz wahania wagi, to koniecznie skonsultuj się z psychologiem. Depresja nie jest tylko czymś, z czym można ot tak sobie „poradzić”. To poważna choroba, której nie wolno lekceważyć, dlatego zadbanie o swoją psychikę jest bardzo ważne.

Nie duś tego w sobie

PCOS jest trudne dla Ciebie, dla Twojego zdrowia i też dla Twoich bliskich (więcej możesz przeczytać tutaj…). Nie zostawaj z tym sama. Jeśli nie masz wśród rodziny lub przyjaciół nikogo z kim mogłabyś porozmawiać, znajdź grupę wsparcia. Jest wiele organizacji, forów internetowych, gdzie możesz spotkać inne kobiety z zespołem policystycznych jajników. Razem łatwiej.

Autorka: Weronika Tylicka

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Chcemy Być Rodzicami

Jedyny magazyn poradnikowy dla starających się o dziecko. Starania naturalne, inseminacja, in vitro, adopcja.