fbpx
Przejdź do treści

5 przekąsek sylwestrowych, dzięki którym stracisz na wadze

Przekąski sylwestrowe na desce
Fot. Pixabay.com

Przygotowanie sylwestrowego menu nie zawsze jest łatwym zadaniem – szczególnie jeśli z powodów zdrowotnych starasz się zgubić nadprogramowe kilogramy. O dietę zdecydowanie łatwiej zadbać podczas kameralnych spotkań. Jeśli wybierasz się na jedno z takich przyjęć lub planujesz urządzić je we własnym domu, zainspiruj się pomysłami na proste i zdrowe przekąski.

Zobacz, na jakie przekąski sylwestrowe możesz sobie pozwolić, nie rezygnując z diety.

Pieczone plastry cukinii z papryką i solą morską

Ta smakowita i łatwa w przygotowaniu przekąska sylwestrowa zastąpi ci kaloryczne chipsy, a dodatek suszonej papryki poprawi metabolizm i wpłynie na zmniejszenie apetytu.

Przygotowanie:

  • Pokrój cukinię w plastry i posmaruj marynatą składającą się z: jednej łyżeczki oliwy z oliwek, szczypty soli morskiej i pieprzu.
  • Oprósz suszoną papryką i umieść w piekarniku rozgrzanym do 220° C. Piecz ok. 30 minut.

Jeśli lubisz pikantne potrawy, możesz do ostudzonych chipsów z cukinii dodać (bezpośrednio przed spożyciem) odrobinę sosu sriracha. Ten ostry tajski specjał, przygotowany z przetartych papryczek chili, zawiera kapsaicynę – związek chemiczny znany ze swoich właściwości spalania tłuszczu.

Smaczna mieszanka orzechów, ziaren i suszonej żurawiny

Chociaż garść orzechów ma niemal tyle kalorii, co pączek, ich spożycie nie grozi przybraniem na wadze. To zasługa korzystnych dla zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika, pełnowartościowego białka i małej ilości cukru. Jako zdrową przekąskę sylwestrową warto przygotować mieszankę składająca się (w równych proporcjach) z: migdałów, orzechów włoskich i pestek dyni. Dla przełamania smaku dodaj też suszoną żurawinę.

Popcorn bez tłuszczu

Wbrew obiegowej opinii, popcorn może być przekąską zdrową i niskokaloryczną – wystarczy do jego przygotowania użyć suchych ziaren kukurydzy bez dodatku tłuszczu.

Gdy kukurydza się upraży, posyp swoją przekąskę odżywczymi płatkami drożdżowymi z witaminą B12. Dzięki temu popcorn będzie nie tylko bogatym źródłem błonnika i antyoksydantów, ale też licznych witamin. Dodatkowo nabierze przyjemnego, orzechowo-serowego posmaku i poprawi nasz metabolizm – przekonuje dietetyczka Laura Cipullo.

Pasta z ciecierzycy i pestek słonecznika z selerem naciowym

Sycąca, niebanalna i wyjątkowo smaczna – tak można krótko przedstawić pastę, którą w okamgnieniu przygotujesz na sylwestra. Wystarczy zmiksować szklankę ugotowanej ciecierzycy, 1/4 szklanki uprażonych ziaren słonecznika, dwie łyżki oliwy z oliwek, ząbek czosnku, szczyptę soli i pieprzu – i gotowe! Serwując tę potrawę, zapewnisz sobie i swoim gościom potężną dawkę błonnika i zdrowego tłuszczu.

Do nabrania pasty przygotuj pokrojone łodygi selera naciowego. Tej chrupiącej przekąski – w odróżnieniu od chleba – nie trzeba sobie żałować: jedząc ją, więcej kalorii spalasz niż dostarczasz.

Plastry gruszki z ricottą i cynamonem

Połączenie plastra słodkiej gruszki i dużej łyżki ricotty polecane jest nie tylko ze względu na zdrową, owocową bazę tej sylwestrowej przekąski, ale też z powodu wyjątkowych właściwości włoskiego sera. Ten wysokobiałkowy produkt dostarcza organizmowi cennych aminokwasów, które wspomagają budowę masy mięśniowej i spalanie kalorii. Szczypta cynamonu, którym należy posypać przekąskę, pomoże ci dodatkowo wyrównać poziom cukru we krwi i zapewni uczucie sytości na dłużej.

Źródło: Delish.com

Dostęp dla wszystkich

Wolny dostęp

Ten materiał dostępny jest dla wszystkich czytelników Chcemy Być Rodzicami. Ale możesz otrzymać więcej posiadając Kontro Premium!

Autor

Natalia Łyczko

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Redaktorka i korektorka – z zawodu i pasji. Miłośniczka kawy, kotów i podróży.