Przejdź do treści

12 intymnych wyznań kobiet z PCOS – mocne słowa!

PCOS wpływa na wiele aspektów życia. Wiąże się to nie tylko ze zdrowiem fizycznym, ale przekłada się także na funkcjonowanie emocjonalne oraz relacje ze światem i sobą samą.

CHaBeR News

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Jakie ty wypowiedziałabyś w tej kwestii słowa? Poznaj niezwykle mocne i osobiste wyznania kobiet, które na co dzień żyją z zespołem policystycznych jajników.

1. Mam PCOS i za każdym razem, gdy ktoś mówi mi, że jest w ciąży, wpadam w depresję.
2. Mam PCOS. Ćwiczę 4-5 razy w tygodniu, zdrowo się odżywiam, bez glutenu i nabiału, dbam o siebie. Wciąż jednak mam nadwagę i trądzik. Nie oceniaj książki po okładce. Nigdy nie wiesz z czym dana osoba się zmaga.
3. Kilka lat temu marzyłam, by nigdy już nie mieć okresu. Teraz mam PCOS, nie mam okresu i staram się zajść w ciążę. Tęsknię za miesiączką…
4. Za każdym razem, gdy się budzę i patrzę w lustro, moje serce pęka odrobinę bardziej. Życie z PCOS wcale nie jest zabawne.
5. Mam PCOS, z czym wiąże się zawstydzające owłosienie na ciele. Nie wiem czy kiedykolwiek poczuję się na tyle komfortowo, by uprawiać z kimś seks.
6. Dowiedziałam się, że mam PCOS i od tamtej pory staram się przekonać siebie samą, że nie chcę mieć dzieci i rodziny.
7. Nienawidzę PCOS. Nienawidzę tego, że nie mogę schudnąć. Nienawidzę nieregularnych okresów. Nienawidzę owłosienia na twarzy i ciele. Chciałabym być w innym ciele.
8. Właśnie dowiedziałam się, że mam PCOS. Nagle nadwaga i łysienie przestało mnie aż tak zawstydzać.
9. PCOS sprawia, że czuję się niekobieca i obrzydliwa. Przeraża mnie zbliżenie się do kogokolwiek. Myślę, że zostanę po prostu dziwaczką z kotem, która unika relacji z innymi.
10. Mam PCOS i boję się, że nie będę mogła mieć dzieci. Złamię tym serce mojego (przyszłego) męża. Nie jestem przeciwna adopcji… ale wciąż napełnia mnie to smutkiem.
11. Wiem, że nie jestem jedyna, ale PCOS sprawia, że czuję się mniej kobieca. Testosteron i niepłodność sprawiają, że czuję się jak ofiara.
12. Jestem dziś w 8 tygodniu ciąży. Mam PCOS i nie sądziłam, że kiedykolwiek będę miała dzieci. Teraz, kiedy tak będzie, jestem jednocześnie wystraszona i podekscytowana.

Źródło: „Buzzfeed”

Katarzyna Miłkowska

Dziennikarka, absolwentka UW. Obecnie studentka V. roku psychologii klinicznej na Uniwersytecie SWPS oraz studentka studiów podyplomowych Gender Studies na UW.

4 wskazówki, które pomogą Ci w walce z insulinoopornością

Jak walczyć z insulinoopornością
fot. Fotolia

Szybkie tempo życia, stres, brak aktywności fizycznej i coraz powszechniej występujące schorzenia sprawiają, że współcześnie wiele kobiet zmaga się z insulinoopornością. Zgodnie z szacunkami, zaburzenie to dotyka 30–40% pań z prawidłową wagą i niemal 80% kobiet otyłych, u których występuje PCOS. Czym jest oporność na insulinę i w jaki sposób skutecznie z nią walczyć?

CHaBeR News

https://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Insulinooporność to zaburzenie charakteryzujące się znacznym obniżeniem wrażliwości tkanek organizmu na działanie insuliny. Przyczyn tych nieprawidłowości może być wiele. Należą do nich przede wszystkim uwarunkowania genetyczne, zaburzenia hormonalne i endokrynologiczne, a także nieprawidłowy styl życia i niezbilansowana dieta.

Zobacz też: Test na insulinooporność. Rozwiąż i przekonaj się, czy jesteś w grupie ryzyka

Pamiętaj: zdrowie zaczyna się na talerzu

Pierwszym krokiem w walce z dolegliwością powinna być troska o właściwy jadłospis, który pomoże w normalizacji masy ciała (gdy istnieją takie wskazania) i poprawie wrażliwości na insulinę.

Postaraj się, by w Twoim codziennym menu znalazło się jak najwięcej naturalnych składników o niskim indeksie glikemicznym (ryby, warzywa surowe i delikatnie gotowane, owoce, nasiona, orzechy, produkty pełnoziarniste), wzbogaconych o zdrowe tłuszcze, np. oliwę z oliwek.

Ogranicz też spożycie produktów wysoko przetworzonych i cukrów rafinowanych. W analizach naukowych wykazano, że szczególnie korzystny wpływ na uwrażliwienie tkanek na insulinę ma dieta śródziemnomorska.

Zobacz też: Szczypta zdrowia dla kobiet z PCOS. Cynamon skutecznie wspomoże walkę z insulinoopornością

Wsłuchaj się w swoje ciało

Pamiętaj także o regularnej aktywności fizycznej o umiarkowanym natężeniu. Zaleca się codzienny wysiłek, który trwa ok. 45 minut i nie obciąża nadmiernie organizmu. Nie zapominaj o właściwej regeneracji organizmu. Zmęczenie, długotrwały stres i niedobory snu przyczyniają się do wystąpienia stresu oksydacyjnego – ten zaś prowadzi m.in. do pogłębiania się insulinooporności.

Poza odpowiednią dawką odpoczynku warto zadbać, by w naszej diecie znalazły się antyoksydanty. Jednym z najsilniejszych jest glutation, chroniący grupy tiolowe białek przed inaktywacją wywołaną przez wolne rodniki. Można go znaleźć m.in. w awokado, szparagach, szpinaku i kurkumie; zawierają go także wysokiej jakości suplementy diety (m.in. Miositygyn GT).

Zadbaj o nawodnienie organizmu

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że jednym z powodów obniżonej wrażliwości na insulinę może być również niedobór wody w organizmie. Już kilkuprocentowy ubytek tego cennego płynu może prowadzić do szeregu konsekwencji zdrowotnych, w tym hiperglikemii.

Zobacz też: 6 składników, które pomogą Ci zadbać o równowagę hormonalną

Zastosuj mioinozytol

W przypadku, gdy zmiany w stylu życia i diecie nie dają spodziewanych rezultatów, często niezbędne jest podjęcie leczenia farmakologicznego. Badania wykazują, że – poza standardową farmakoterapią – korzystna może być suplementacja inozytolu (zwłaszcza u pacjentek, u których insulinooporność współwystępuje z PCOS).

Związek ten, wchodzący w skład błon komórkowych, jest prekursorem w syntezie drugorzędowych przekaźników hormonalnych (GnRH, TSH oraz insuliny). Przybiera on dziewięć postaci izomerycznych, z których biologicznie aktywne są dwie. Jedną z nich jest mioinozytol, występujący naturalnie m.in. w warzywach strączkowych, nasionach, orzechach, produktach pełnoziarnistych i cytrusach.

Innowacyjnym suplementem diety, który pozwala dostarczyć organizmowi biologicznie czynnej postaci inozytolu, jest m.in. Miositogyn GT. W składzie preparatu, zalecanego kobietom w wieku rozrodczym, znajduje się aż 2000 mg mioinozytolu oraz cenne pierwiastki i witaminy (w tym 1500 j.m. witaminy D i 400 μg kwasu foliowego). W uzyskaniu oczekiwanych rezultatów – przy jednoczesnym nawodnieniu organizmu – pomoże smaczna postać preparatu: proszek o smaku pomarańczowym, przeznaczony do rozpuszczenia w wodzie.

Suplement Miositogyn GT - opakowanie

Tu kupisz e-wersję magazynu Chcemy Być Rodzicami

Chcemy Być Rodzicami

Jedyny magazyn poradnikowy dla starających się o dziecko. Starania naturalne, inseminacja, in vitro, adopcja.