Przejdź do treści

Truskawki – letnia miłość

Sezon na truskawki niestety powoli się kończy, ale warto z niego korzystać do samego końca. Najlepsze są surowe, ale można jeść je w postaci koktajli łącząc z innymi owocami, dodawać do ciast, makronu, a nawet zamrażać. Poza tym, że są po prostu pyszne to prawdziwa bomba witaminowa.

Dobre, bo polskie. Truskawek nie musimy importować, rosną w całej Polsce. Wiele osób samodzielnie uprawia je we własnych, przydomowych ogródkach.

CHaBeR News

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Mają wiele pozytywnych właściwości zdrowotnych. Dostarczają naszemu organizmowi przeciwutleniacze. A te z kolei niszczą wolne rodniki, które są odpowiedzialne za starzenie się skóry i szkodliwy wpływ na nasz mózg. Zatem dzięki jedzeniu truskawek możemy dłużej utrzymać młodość, a także w sposób naturalny wzmocnić swoją pamięć.

Dodatkowo są idealną przekąską między posiłkami, ponieważ mają niski indeks glikemiczny i całą masę błonnika. A więc spowalniają wchłanianie glukozy, powodują łagodne zwiększanie glikemii i insulinemii poposiłkowej, co skutkuje zmniejszeniem uczucia łaknienia na dłuższy czas. Również błonnik pozwala na długo odczuwać sytość.

Truskawki mają więcej witaminy C niż cytryna czy grejpfrut. Ta z kolei wspomaga działanie kolagenu, który likwiduje zmarszczki i łagodzi stres. Poprawiają zdrowie i urodę, są tanie i polskie, można je dowolnie łączyć z innymi owocami. Podawać zamiast ciasteczek, dodawać do ciast i obiadów. A na stole kuchennym wyglądają równie ładnie, jak bukiet świeżych kwiatów.
Magda Dubrawska

Chcemy Być Rodzicami

Jedyny magazyn poradnikowy dla starających się o dziecko. Starania naturalne, inseminacja, in vitro, adopcja.

4 przepisy na dania zawierające afrodyzjaki od dietetyka

Fot. fotolia

Ponętny deser z chia i mango, czy kusząca sałatka z awokado i granatem – przepisy na dania z afrodyzjakami dla par starających się o dziecko poleca: Magdalena Czyrynda-Koleda, specjalista ds. żywienia człowieka w Dietosfera oraz Centrum Płodności FertiMedica.

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

  1. Afrodyzjakowy krem z selera

Składniki:

–  100g pietruszki

–  500g selera korzeniowego

–  500g ziemniaków

–  kawałek pora

–  1 mała  cebula

–  2 ząbki czosnku

–  3 łyżki serka naturalnego kanapkowego

–  3 łyżki oliwy z oliwek

–  około litr bulionu warzywnego

–  sól, pieprz, gałka muszkatołowa, czubryca, 3 liście laurowe, 2 ziela angielskie

Przygotowanie: Warzywa korzeniowe umyć,  obrać  i pokroić w kostkę. Pora pokroić w plastry. Cebulę i czosnek posiekać. W garnku na dnie rozgrzać oliwę i zrumienić na niej cebulę i czosnek. Dodać po chwili pokrojone warzywa i jeszcze chwilę  smażyć.  Następnie całość zalać bulionem, dodać liść i ziele angielskie i  gotować na małym ogniu, pod przykryciem, aż warzywa będą miękkie. Dodać serek,  wymieszać i jeszcze chwilę gotować,  aż się rozpuści. Doprawić solą,  pieprzem i ziołami. Zdjąć z  ognia i zblendować. Przed podaniem posypać posiekaną natką pietruszki i łyżką rozdrobnionych migdałów.

Wartość energetyczna – 450 kcal

Seler wpływa korzystnie na ukrwienie narządów płciowych i tym samym poprawia libido – mówi Magdalena Czyrynda-Koleda, specjalista ds. żywienia człowieka w Dietosfera oraz Centrum Płodności FertiMedica. –Ponadto jest skarbnicą składników mineralnych, m.in.: żelaza, magnezu, cynku i fosforu, których w diecie kobiet starających się o dziecko nie powinno zabraknąć. Witamina C natomiast, jako świetny przeciwutleniacz, wzmocni plemniki i ich produkcję. Ekstra dodatek migdałowej posypki to dodatkowe źródło cynku, uważanego za pierwiastek miłości.

  1. Kusząca sałatka z awokado i granatem

Składniki:

–  2 garście rukoli lub roszponki

–  40g sera feta

–  3 łyżki owoców granatu

–  1/2 awokado

–  łyżka uprażonych pestek dyni

dressing: łyżka oliwy z oliwek, łyżka soku z cytryny, 1/2 łyżeczki musztardy,  1/2 łyżeczki miodu naturalnego, sól, pieprz

Przygotowanie: Wymyć sałatę, ułożyć w misce lub na talerzu. Składniki dressingu wlać do małego słoiczka i wszystko dokładnie wymieszać. Awokado również wymyć, obrać i pokroić w kostkę. Ułożyć na rukoli lub roszponce. Posypać pokruszonym serem, owocami granatu i uprażonymi pestkami dyni. Po wierzchu całość polać dressingiem.

Wartość energetyczna – 407 kcal

Nie dość, że kolorowa i smaczna to do tego pobudza i wyostrza zmysły –mówi dietetyczka. – Granat to naturalny, miłosny dopalacz, dzięki któremu temperatura w Twojej sypialni wzrośnie. W połączeniu z awokado daje miłosną, mieszankę wybuchową. Wspomniany zielony owoc łagodzi bowiem zmęczenie i skutki stresu. Dodatkowo zawarte w nim jednonienasycone kwasy tłuszczowe dbają o lepsze parametry nasienia Twego mężczyzny i wspomagają produkcję Twojej komórki jajowej.

Czytaj też: 5 produktów, które zwiększą ilośc plemników

 

  1. Krewetki z czosnkiem, kolendrą i papryczką chilli

Składniki:

–  250g krewetek tygrysich

–  1-2 ząbki czosnku

–  łyżka posiekanej kolendry

–  łyżka tartego imbiru

–  2 łyżki oliwy z oliwek

–  ½ małej papryczki chilli

–  50ml białego wina

–  sól, pieprz

–  do podania bagietka pełnoziarnista

Przygotowanie: Krewetki wymyć i osuszyć na ręczniku papierowym (te mrożone zalać zimną wodą i zostawić na około 10 minut). Posiekać czosnek i papryczkę chilii. Na patelni podgrzać oliwę, zrumienić chwilę czosnek, starty imbir oraz pokrojoną papryczkę. Dodać krewetki i smażyć 2-3 minuty. Dolać wino i na większym ogniu odparować. Zmniejszyć ogień i smażyć jeszcze kilka minut. Doprawić solą i pieprzem, oraz ewentualnie skropić sokiem z cytryny. Przed podaniem posypać posiekaną kolendrą. Serwować w towarzystwie 2 kromek bagietki pełnoziarnistej.

Wartość energetyczna – 552 kcal

Krewetki uznawane są za jeden z silniejszych afrodyzjaków – mówi Magdalena Czyrynda–Koleda. – To wszystko dzięki wysokiej zawartości cynku, fosforu i  potasu, które podnoszą poziom libido oraz dbają o jakość  i ruchliwość  plemników. Dodatkowym atutem wspomnianych owoców morza  jest także ich erotyczny kształt. By pobudzić ukrwienie narządów płciowych i tym samym zwiększyć doznania seksualne pamiętaj o dodaniu imbiru i papryczki chilli. Obecność kolendry zaś wzbogaci smak potrawy i rozbudzi zmysły. W   końcu przecież „przez żołądek do serca i…do upragnionego celu mam nadzieję”

  1. Ponętny deser z chia i mango

Składniki:

–  300ml mleka migdałowego

–  3 pełne łyżki nasion chia

–  1 małe dojrzałe mango

–  kostka gorzkiej czekolady

–  kilka listków mięty

Przygotowanie: Nasiona chia wymieszać z mlekiem migdałowym i odstawić na kilka godzin do lodówki (co jakiś warto zajrzeć i ponownie wszystko wymieszać, by nasiona nie opadały na dno). Mango umyć, obrać/ 1/3 owocu pokroić w kostkę, zaś resztę zblendować na mus. W pucharku na dnie ułożyć warstwę chia na mleku, następnie polać musem i ułożyć kosteczki mango. Na koniec zetrzeć gorzką czekoladę i udekorować deser listkiem mięty.

Wartość energetyczna – 215 kcal

Już sam wygląd deseru przynosi na myśl miłość, seksualność i namiętność. Mango wzmaga wydzielanie serotoniny – hormonu szczęścia, dzięki czemu rozluźnia ciało i  poprawia nastrój. Kwasy omega-3 zawarte w nasionach chia to dodatkowe zaś wzmocnienie organizmu. Wisienką na torcie jest jednak dodatek czekolady gorzkiej. Zawarta w niej tembroina ma działanie pobudzające. Fenyloftaleina zaś wywołuje euforię i podniecenie, co dzisiejszego dnia jest wybitnie pożądane.

Czytaj także: 4 przepisy – dania na płodność

 

Magdalena Czyrynda-Koleda, dietosfera.pl

PRZEPISY POLECA:  Magdalena Czyrynda-Koleda, specjalista ds. żywienia człowieka w Dietosfera.pl oraz Centrum Płodności FertiMedica. Dietetyczka, która na codzień zajmuje się dietą par, które zmagają się z niepłodnością. Sama latami starała się o dziecko.

Aneta Grinberg-Iwańska

Absolwentka dziennikarstwa i politologii. Pasjonatka technik video. Redaktor prowadząca serwis.

„Dieta w insulinooporności – Menu na 4 miesiące”

"Dieta w insulinooporności - Menu na 4 miesiące"
fot. materiały prasowe

Dieta dla osób z insulinoopornością wcale nie musi być restrykcyjna, nudna i pełna wyrzeczeń. Zapraszamy na ekscytującą wyprawę do kuchni smacznej, prostej i zdrowej, w którą może się wybrać cała rodzina! „Dieta w insulinooporności – Menu na 4 miesiące”.

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Insulinooporność, czyli obniżona wrażliwość organizmu na działanie insuliny, może dotyczyć każdego z nas, niezależnie od wieku, płci, miejsca zamieszkania czy wagi. Coraz częściej dotyka osób młodych i aktywnych oraz dzieci. Jest to jednak zjawisko, które budzi wiele wątpliwości nie tylko wśród pacjentów, lecz także wśród specjalistów.

Co do jednego wszyscy są zgodni: zdrowy styl życia jest podstawą zarówno profilaktyki, jak i leczenia insulinooporności.

Ogromne znaczenie w zmianie stylu życia na zdrowszy ma TO, CO JEMY. Brzmi groźnie? Nic bardziej mylnego.Stosując się do zawartych tu wskazówek dietetycznych i dotyczących codziennej aktywności fizycznej, poczujesz przypływ energii i chęci do życia.

W książce oprócz przepisów na cztery miesiące znajdziesz również VADEMECUM dla insulinoopornych, czyli zbiór odpowiedzi na pytania, które najczęściej zadają osoby zmagające się z tą chorobą.

Zobacz także: Wieczne zmęczenie i problemy z nadwagą? To może być insulinooporność!

Dlaczego postanowiliśmy wydać tę książkę?

Sukces sprzedaży poprzedniej książki Dominiki Musiałowskiej, wydanej z końcem września 2017 pokazał nam jak wielki problem stanowi insulinooporność w polskim społeczeństwie i jak duże zapotrzebowane na wiedzę z tej tematyki. Książka „Insulinooporność – zdrowa dieta, zdrowe życie” wciąż zajmuje wysokie lokaty na listach sprzedaży sieci Empik.com

Czytelniczki po lekturze pierwszej książki sugerowały, że czują niedosyt informacji praktycznych: jak na co dzień radzić sobie z insulinoopornością, jak nareszcie skutecznie zgubić zbędne kilogramy i przy okazji poprawić swoją sylwetkę i kondycję.

To wszystko nie mogło się znaleźć we wspomnianej książce „Insulinooporność – zdrowa dieta, zdrowe życie”, za to stało się wystarczającym powodem aby wydać jej uzupełnienie w postaci „Diety w insulinooporności”, do której napisania zaprosiliśmy jedną z bardziej znanych dietetyczek w kraju, Magdalenę Makarowską, której już kilkanaście książek na temat zdrowego żywienia wydaliśmy.

Zobacz także: Insulinooporność a niepłodność

„Dieta w insulinooporności – Menu na 4 miesiące” – dlaczego warto ją kupić?

Jeśli znajdujesz się w grupie osób cierpiących na insulinooporność albo ze względu na problemy z dodatkowymi kilogramami podejrzewasz u siebie to schorzenie, ta książka jest właśnie dla ciebie.

W książce oprócz informacji na temat insulinooporności znajdziesz także praktyczne zalecenia dietetyczne, menu na 4 miesiące oraz plan treningowy. Dowiesz się, jak sobie poradzić z insulinoopornością na co dzień i od święta.

A więc do dzieła! Z tą książką zaczniesz na nowo żyć!

Słowo o autorkach:

Dominika Musiałowska (wcześciej Szadkowska) – to pacjentka z insulinoopornością, PCOS, ch.Hashimoto i celiakią, instruktor sportowy i członek Stowarzyszenia Edukacji Diabetologicznej.

Założycielka Fundacji „Insulinooporność – zdrowa dieta i zdrowe życie” , która jako jedyna Fundacja w Polsce skierowana do pacjentów z insulinoopornością.  Fundacja jako grupa łącząca pacjentów i specjalistów w tym lekarzy, dietetyków, instruktorów sportowych działa już od 2013 roku i wspólnie stworzyła jedyny i największy projekt w Polsce skierowany do pacjentów z insulinoopornością oraz specjalistów leczących to zaburzenie.

Magdalena Makarowska -dietetyk, biotechnolog, pedagog. Właścicielka gabinetu dietetycznego Centrum Natura w Łodzi (www.centrum-natura.pl). Mama kilkuletniej Wiktorii i żona zdolnego fotografa, dzięki któremu poradniki mają piękne zdjęcia. Zakochana w swojej pracy optymistka, której życiowe motto to: Jesteś tym, co jesz, więc jedz pięknie!

Gotowanie to jej pasja, a nie obsesja. Jest zwolenniczką kuchni roślinnej oraz entuzjastką nowych smaków. Według niej mądra dieta, będąca stylem życia, a nie chwilową modą, zapewnia nam zdrowie aż w 90%. Postrzega dietę nie jako reżim żywieniowy, ale świadome słuchanie potrzeb swojego organizmu i modelowanie metabolizmu za pomocą właściwie skomponowanych, pysznych i świeżych posiłków, opartych na produktach jak najmniej przetworzonych. Jest przekonana, że zmiana nawyków żywieniowych i wejście na żywieniową ścieżkę zdrowia są możliwe na każdym etapie naszego życia. 

Kontakt dla mediów: Monika Frąszczak, Marketing Manager, Wydawnictwo JK, tel. 601 385 336, promocja@wydawnictwojk.pl

Tu kupisz najnowszy magazyn Chcemy Być Rodzicami

materiał prasowy

Materiały prasowe to teksty przesyłane podmioty zewnętrzne do publikacji w różnych mediach, informują o wydarzeniach, osiągnięciach, bywają zaproszeniami na spotkania.

Pijesz popularne napoje? Uważaj – to szkodzi płodności!

Napój gazowany w puszce
Fot.: Pixabay.com

Spożywanie gazowanych napojów każdego dnia może zmniejszyć szanse na poczęcie dziecka aż o 30% – alarmują naukowcy. Ten negatywny efekt zaobserwowano zarówno u kobiet, jak i mężczyzn. O jakie napoje konkretnie chodzi?

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Naukowcy z Uniwersytetu w Bostonie przebadali grupę 3 828 kobiet i 1 045 mężczyzn, aby poznać , jak popularne wśród konsumentów napoje wpływają na płodność. Uczestnicy badania byli w wieku 21-45 lat. Każdy z nich wypełnił kwestionariusz, w którym przedstawił szczegółowo swoją historię medyczną, styl życia i nawyki żywieniowe. Kolejne ankiety badani wypełniali co dwa miesiące przez okres jednego roku.

Niebezpieczny związek między napojami gazowanymi i niepłodnością

Dzięki uzyskanym odpowiedziom eksperci wykryli silny związek pomiędzy zaburzeniami płodności a nadmierną konsumpcją napojów gazowanych zawierających cukier. W przypadku kobiet wypijanie nawet jednego słodzonego napoju gazowanego dziennie obniżało szanse na zajście w ciążę aż o 25%. W grupie mężczyzn, którzy spożywali takie napoje z podobną intensywnością, obniżenie płodności było jeszcze większe – wyniosło aż 33%.

– Zależności te były silne nawet gdy wzięliśmy pod uwagę wiele innych czynników wpływających na płodność, takich jak otyłość, spożywanie alkoholu, palenie papierosów i ogólna jakość diety – zauważa kierująca badaniami Elizabeth Hatch z Uniwersytetu w Bostonie.

Co ciekawe, badanie wykazało, że wpływ niesłodzonych napojów gazowanych oraz soków owocowych na płodność był niewielki.

Planujesz dziecko? Ogranicz napoje gazowane z cukrem

Zdaniem dr Hatch, te niepokojące wyniki sugerują potrzebę zmiany powszechnych nawyków żywieniowych i zwiększenia świadomości w zakresie wpływu słodzonych napojów gazowanych na zdrowie. Badaczka podkreśla, że osoby, które planują ciążę, powinny znacznie ograniczyć spożycie tych napojów.

– Szczególnie, że konsumpcja tych napojów jest powiązana też z innymi niekorzystnymi efektami dla zdrowia – dodaje dr Hatch.

W dotychczasowych badaniach wykazano, że wysoki poziom glukozy utrudnia zagnieżdżenie się zarodka, a także spowalnia jego rozwój. Inne analizy wykryły związek pomiędzy dietą bogatą w cukier a problemami z erekcją u mężczyzn i obniżeniem jakości nasienia.

Źródło: goodtoknowco.uk, dailymail.co.uk

Polecamy także: 4 przepisy na dania zawierające afrodyzjaki – od dietetyka

Natalia Łyczko

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Redaktorka i korektorka – z zawodu i pasji. Miłośniczka kawy, kotów i podróży.

Produkty bezglutenowe mają więcej tłuszczu, soli i cukru niż produkty z glutenem

Produkty bezglutenowe
fot. Pixabay

Produkty bezglutenowe mają więcej tłuszczu oraz mniej protein i błonnika w porównaniu do ich odpowiedników zawierających gluten– pokazują najnowsze badania. Co więcej, za towar z nalepką „gluten free” zapłacimy o wiele więcej.

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Badanie przeprowadzili naukowcy z Uniwersytetu Hertforshire w Wielkiej Brytanii. Eksperci przyjrzeli się 1700 produktom spożywczym dostępnym z supermarketach Tesco, Asda i Sainsbury’s.

Według ich obserwacji, jedzenie gluten free zawierało więcej tłuszczu, soli i cukru niż odpowiedniki z glutenem.

Zobacz także: Gluten – czy na pewno wróg publiczny nr 1?

Produkty bezglutenowe wcale nie takie zdrowe

Naukowcy zauważyli, że żywność bezglutenowa nie jest wcale zdrowszą alternatywą dla zwykłego pożywienia, co może być zaskoczeniem dla wielu konsumentów. Dodatkowo, takie zakupy będą przeciętnie kosztować aż o 159 proc. więcej.

Naukowcy zaznaczają, że bezglutenowa dieta przeznaczona jest głównie dla osób chorujących na celiakię. W ostatnich latach jednak coraz więcej ludzi unika glutenu. Wynika to z błędnego przekonania, że produkty będące źródłem glutenu są niezdrowe.

Co to jest gluten?

Gluten to mieszanina białek roślinnych, gluteniny i gliadyny, która występuje w ziarnach niektórych zbóż. Znajdziemy ją m.in. w pszenicy, życie, czy jęczmieniu.

Glutenu powinny unikać osoby chorujące na celiakię, czyli chorobę związaną z wytwarzaniem przez organizm przeciwciał skierowanych przeciwko glutenowi i powodującą uszkodzenia kosmków jelitowych.

Tu kupisz najnowszy magazyn Chcemy Być Rodzicami

Źródło: Daily Mail

Anna Wencławska

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Dziennikarka, pasjonatka kultur i języków orientalnych.