Przejdź do treści

Stres niepłodności

Osoby zmagające się z niepłodnością często od swoich przyjaciół, rodziny lub nawet personelu medycznego słyszą, że jedyne, co muszą zrobić, aby udało im się mieć upragnione dzieci to „uspokoić się”, „nie próbować na siłę”, „jechać na wakacje” albo „po prostu zaakceptować ten fakt” (przecież to takie proste!). Jednak niekoniecznie to są dobre rady…

Chociaż stres nie powoduje niepłodności to niepłodność zdecydowanie powoduje stres. U kobiet, które nie mogą zajść w ciąże notuje się wyższy poziom stresu i niepokoju niż u kobiet płodnych, dodatkowo niepłodne panie są bardziej narażone na depresję. Nie jest to specjalnie zaskakujące, ponieważ psychiczne skutki niepłodności mogą kolidować z pracą, relacjami w rodzinie, naszą kondycją finansową czy życiem seksualnym.

CHaBeR News

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Jest wiele sposobów na zmniejszenie stresu, m.in. nauka technik relaksacyjnych, strategie radzenia sobie ze stresem, zmiana nawyków żywieniowych czy dbanie o aktywność fizyczną. Kobiety zmagające się z niepłodnością pozostają w permanentnym stresie, dlatego warto codziennie poświecić choćby kilka minut na rozładowanie napięcia.

  1. Medytacja
Dobrym rozwiązaniem może okazać się medytacja. Wymaga skupienia uwagi na danym słowie lub całej frazie i własnym oddechu. Warto wtedy wyobrażać sobie miłe rzeczy koncentrując się na własnym ciele.

  1. Dobry plan dnia
Codzienna pogoń może dodatkowo potęgować poczucie stresu, dlatego warto zadbać o rytm dnia. Zrób spis swoich obowiązków i wykreślaj kolejno sprawunki, które załatwiłaś. Dobre zorganizowanie pomoże uniknąć przypadkowych sytuacji stresogennych.

  1. Zmęczona? Odpocznij
Masz prawo do odpoczynku. Po długim dniu pracy, usiądź choć na chwilę i „wyłącz się”. Pomyśl o sobie i własnych przyjemnościach.

  1. Spacer
Za oknami piękna polska jesień. Jednak na spacer warto wybrać się nie tylko dla cudownych widoków. Łagodny wysiłek fizyczny, miarowy oddech i świeże powietrze pomoże nam zredukować napięcie.

  1. Jedz mądrze
Powtarzane do znudzenia… Jesteś tym, co jesz – śmieciowe jedzenie sprawi, że Twoje samopoczucie będzie jeszcze gorsze. Owszem, stres wzmaga apetyt, ale nie musisz wrzucać w siebie wszystkiego. Zbilansowana dieta, bogata w witaminy pomoże ci rozładować stres.

Chcemy Być Rodzicami

Jedyny magazyn poradnikowy dla starających się o dziecko. Starania naturalne, inseminacja, in vitro, adopcja.