Przejdź do treści

Kobiety dla Kobiety – „Zmień siebie – daj siebie!”

Tego dnia nie tylko zobaczymy przemiany uczestniczek projektu, które przez dwa miesiące w rękach specjalistów od zdrowia, kosmetyki i zdrowego stylu życia pracowały nad odmianą własnego wizerunku. Będziemy mieć okazję uczestniczyć także w wielu innych atrakcyjnych wydarzeniach.

CHaBeR News

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Ponieważ hasło „Zmień siebie – daj siebie” przyświeca nam od samego początku tej akcji, również podczas samej gali finałowej zapewnimy wszystkim gościom możliwość wniesienia w swoje życie pozytywnych zmian, Pomogą w tym warsztaty pewności siebie prowadzone przez Ewelinę Siatkiewicz – organizatorkę spotkań „Skrzydła Kobiety”.

W programie gali przewidziana dla gości jest część networkingowa prowadzona przez Dorotę Mastalską z Areny Biznesu. Gościem specjalnym gali będzie Danuta Awolusi, autorka książek – w tym publikacji „Odważona”, która dokonała niezwykłej przemiany – w półtora roku schudła 70 kilogramów. W trakcie Gali Finałowej będziemy podziwiać także,wystawę fotografii uczestniczek projektu. Za wizaż Pań odpowiada Charakteryzatorska – Anna Zatorska. Fotografie wykona zaś Izabela Brańka, właścicielka firmy Kocie Kadry.

Wrażeń estetycznych z pewnością dostarczy pokaz mody specjalnej kolekcji sukienek marki Lala Gusta, stworzonej przy współpracy blogerek zaangażowanych w akcję „Kobiety dla kobiety”. Dobrą wiadomością dla tych, którym sukienki się spodobają, jest to, że każdą z nich będzie można wylicytować. Całość dochodu z licytacji zostanie przeznaczona na pomoc chorującej na białaczkę Oli, podopiecznej Fundacji 3-4-Start, kobiecie, dla której została zorganizowana akcja „Kobiety dla kobiety”.

I jeśli już o kobiecości mowa, zapewniamy, że na gali będzie bardzo kobieco, co nie znaczy, że panowie nie są zaproszeni. Wszak wiadomo, że pierwiastki męskie i żeńskie wzajemnie się uzupełniają i dopiero razem rozkwitają najpełniej.

Serdecznie zapraszamy wszystkich do udziału w tym niezwykłym wydarzeniu i do zamawiania biletów już teraz, gdyż liczba miejsc jest ograniczona.
Więcej informacji o wydarzeniu : TUTAJ 

Zobacz też:

Kobiety dla Kobiety- jedną wielką siłą!

 

Jeden dzień, lata walki, silna kobieta i potrzeba wsparcia – „W dniu porodu dowiedziałam się, że mam białaczkę”
PRZECZYTAJ HISTORIĘ OLI >>KLIK<<

 

Chcemy Być Rodzicami

Jedyny magazyn poradnikowy dla starających się o dziecko. Starania naturalne, inseminacja, in vitro, adopcja.

Co jeść, by smog nie zagrażał twojej płodności?

Para wspólnie przygotowująca posiłek w kuchni
Fot. Pixabay.com

Czy wiesz, że smog nie jest sprzymierzeńcem płodności? U kobiet źle wpływa na dojrzewanie komórki jajowej, u mężczyzn pogarsza jakość nasienia. Źle wpływa też na stan pacjentek z PCOS. Jak można temu zaradzić? Dietą! Sprawdź, co jeść, by zniwelować skutki szkodliwego smogu!

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Smog to chyba jedno z bardziej popularnych słów, słyszanych w ostatnich miesiącach. Poziom zanieczyszczenia powietrza, zwłaszcza w większych aglomeracjach miejskich jest przekroczony kilkukrotnie. Niestety wdychanie toksycznych substancji przez dłuższy okres niesie za sobą wiele zagrożeń w postaci astmy, alergii, a w późniejszym okresie większe ryzyko chorób układu krążenia czy nowotworów.

Dieta antysmogowa vs. dieta płodnościowa 

Dla osób, które walczą o upragnione potomstwo smog również nie jest sprzymierzeńcem. Wysokie stężenie pyłów i zanieczyszczeń w powietrzu przekłada się na zwiększony poziom reaktywnych form tlenu (ROS), które nasilają stres oksydacyjny w organizmie, a co za tym idzie zaburzone dojrzewanie pęcherzyków jajnikowych, gorsza jakość nasienia, czy nasilony hiperandrogenizm u pacjentek z PCOS.

Zobacz także: Zanieczyszczenie powietrza obniża jakość nasienia

Czy można sobie pomóc dietą? Czy istnieją produkty, które wspomogą walkę organizmu z zanieczyszczeniem? Jak zapewnia –Magdalena Czyrynda-Koleda, specjalista ds. żywienia człowieka w Dietosfera.pl oraz Centrum Płodności FertiMedica – tak.

Kluczem do sukcesu jest wzbogacenie swojej diety w produkty wykazujące działanie antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Będą to między innymi:

  1. Witamina C – jeden z silniejszych przeciwutleniaczy, który chroni między innymi komórki plemników, zapobiegając uszkodzeniu ich DNA. Chcąc zadbać o lepszą podaż tej witaminy warto włączyć do diety paprykę, pomarańcze, brukselkę czy jarmuż.
  2. Witamina E – obok kwasu askorbinowego, druga wśród witamin wykazująca silne działanie antyoksydacyjne. W parze (z witaminą C) działają ze wzmożoną siłą, zmniejszając skutki stresu oksydacyjnego wywołanego przez zwiększoną emisję spalin. Główne źródła tej witaminy to oleje roślinne, ziarna słonecznika, dyni, migdały.
  3. Witaminy z grupy B – zmniejszają negatywny wpływ na układ krwionośny, aerozoli zawartych w powietrzu atmosferycznym. Tym samym zmniejszają ryzyko anemii, poronień, czy przedwczesnych porodów. Można tu wymienić między innymi witaminę B1 (źródło: kasza gryczana, orzechy włoskie i laskowe, rośliny strączkowe, drożdże), witaminę B2 (źródło: mleko, migdały, produkty mleczne, szpinak), witaminę B3 (źródło: nasiona słonecznika, orzechy, produkty zbożowe z pełnego przemiału), czy kwas foliowy (źródło: warzywa zielone, cieciorka, soczewica).
  4. Polifenole – kolejna grupa silnych przeciwutleniaczy, przede wszystkim niezwykle istotna w diecie płci męskiej. Zwiększają one bowiem stężenie tlenku azotu, odpowiedzialnego za ukrwienie narządów płciowych, a co za tym idzie uzyskanie wzwodu. Występują one przede wszystkim w owocach i warzywach o intensywnym zabarwieniu (granat, borówki, bakłażan, owoce jagodowe), ale również w roślinach strączkowych, gorzkiej czekoladzie czy zielonej herbacie.
  5. Karotenoidy – najbardziej popularny wśród tej grupy beta karoten (prekursor witaminy A) przyspiesza między innymi procesy odnowy komórkowej. Ponadto bierze udział w regulacji cyklu menstruacyjnego. Znajdziecie go we wszystkich warzyw o pomarańczowym zabarwieniu, czyli dyni, marchewce, pomarańczy, grejpfrutach, czy papryce.
  6. Koenzym Q10 – związek niezbędny każdej żywej komórce organizmu do produkcji energii. W walce ze stresem oksydacyjnym również nie ma sobie mocnych. Poza tym wspomaga rozwój komórek jajowych oraz zwiększa ruchliwość plemników. Naturalnym źródłem koenzymu Q10 są sardynki, kiełki, łosoś, wątróbka oraz brokuły.
  7. Nienasycone kwasy tłuszczowe mają za zadanie przywrócenie naturalnej równowagi w organizmie pomiędzy poziomem wolnych rodników a przeciwutleniaczy. Ważne są zarówno te jedno, jak i wielonienasycone. Znajdziecie je tłustych, morskich rybach (np. łosoś, śledź, halibut), pstrągu, olejach roślinnych (np. lnianym, rzepakowym), oliwie z oliwek, awokado oraz orzechach.

 

Dieta antysmogowa na płodność – przepisy

3 przepisy na dania w walce ze smogiem

 

  1. Zupa dyniowa z pomarańczą

Składniki:

–  500g dyni, najlepiej Hokkaido, obranej i pokrojonej w kostkę

–  1 cebula

–  1 ząbek czosnku

–  łyżeczka startej skórki z pomarańczy

–  szklanka soku ze świeżych pomarańczy

–  2 łyżki oleju rzepakowego

–  musztarda miodowa

– łyżka octu winnego

–  łyżka świeżego tymianku, sól, pieprz, gałka muszkatołowa, cynamon

–  około 750ml bulionu warzywnego

–  pestki dyni.

Przygotowanie:
Na oleju dusić posiekane cebule, aż zmiękną. Potem dodać wyciśnięty czosnek i kawałki dyni. Dusić mieszając, przez kilka minut. Dodać bulion warzywny, startą skórkę z pomarańczy i sok z pomarańczy, posiekany tymianek oraz gałkę muszkatołową i cynamon. Gotować pod przykryciem na małym ogniu przez ok. 20 minut. Gdy zupa wystygnie, to ją zmiksować, doprawić solą, pieprzem, musztardą. Porcję stanowi miseczka (około 300ml) zupy posypanej po wierzchu 2 łyżkami uprażonych pestek dyni. Wartość energetyczna (1 porcja) – 325 kcal

 

  1. Pstrąg w płatkach migdałowych

 

–  1 mały pstrąg wypatroszony

–  1 łyżka płatków migdałowych

–  ½ małego pęczka natki pietruszki

–  łyżka masła

–  ząbek czosnku

–  ½ cytryny

–  sól, pieprz, lubczyk, tymianek

–  dodatki: 3 ugotowane róże brokułu wielkości pięści, 2 łyżki na sucho komosy ryżowej.

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Wypatroszonego i umytego pstrąga skropić sokiem z cytryny. Czosnek posiekać i wymieszać razem z masłem, solą, pieprzem i ziołami. Uzyskaną mieszanką nasmarować środek ryby, włożyć natkę pietruszki. Rybę zawinąć w folię aluminiową, ułożyć na blasze piekarnika i piec około 30 minut. Podawać pstrąga posypanego po wierzchu uprażonymi płatkami migdałów w towarzystwie ugotowanego brokułu i komosy ryżowej.
Wartość energetyczna (1 porcja) – 576 kcal

 

  1. Deser jogurtowo-jagodowy

Składniki:

–  150g jogurtu naturalnego

–  2 łyżki otrąb pszennych

–  łyżka rozdrobnionych migdałów

–  mała szklanka mrożonych czarnych jagód bądź mieszanki owoców leśnych

–  2 suszone daktyle.

Przygotowanie:
Owoce zmiksować na mus z dodatkiem suszonych daktyli. W wyższej szklance lub pucharku układać na przemian: łyżkę płatków owsianych, 2 czubate łyżki jogurtu naturalnego, łyżka otrąb, porcja musu, 2 łyżki jogurtu, łyżka orzechów, porcja musu, 2 czubate łyżki jogurtu, łyżka otrąb.
Wartość energetyczna (1 porcja) – 300 kcal

Czytaj także: 4 przepisy – dania na płodność

Autor: Magdalena Czyrynda-Koleda, specjalista ds. żywienia człowieka w Dietosfera.pl oraz Centrum Płodności FertiMedica. Dietetyczka, która na codzień zajmuje się dietą par, które zmagają się z niepłodnością. Sama latami starała się o dziecko.

Magdalena Czyrynda-Koleda, dietosfera.pl

Aneta Grinberg-Iwańska

Absolwentka dziennikarstwa i politologii. Pasjonatka technik video. Redaktor prowadząca serwis.

Szwedzka minister zdrowia: Prawo pacjentki jest najważniejsze

Annika Strandhall

Wszyscy współfinansujemy opiekę zdrowotną, dlatego wszyscy, niezależnie od dochodów, otrzymujemy najlepsze leczenie. Myślę, że to właśnie sposób finansowania na równi z zaangażowanym personelem przyczyniają się do ulepszania systemu opieki zdrowotnej – mówi Annika Strändhall, szwedzka minister ds. zdrowia i opieki społecznej, o tamtejszych standardach opieki nad pacjentami.

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

W marcowym numerze magazynu „Chcemy Być Rodzicami” znajdziecie ciekawy wywiad Kariny Sasin z Anniką Strändhall, która opowiedziała naszym czytelniczkom o sile szwedzkiej służby zdrowia i szwedzkim spojrzeniu na prawa reprodukcyjne.

Warto przypomnieć, że Szwecja może pochwalić się jednym z najniższych odsetków śmiertelności okołoporodowej matek oraz noworodków. To zasługa m.in. wysokich nakładów finansowych na zapewnienie wysokiej jakości opieki nad matką i dzieckiem oraz zatrudnienia odpowiedniej liczby położnych.

– Skupiamy się na regularnych kontrolach przed porodem i po nim oraz stawiamy na bezpieczeństwo młodej mamy. Kładziemy duży nacisk na to, by porody odbywały się w szpitalach, które zapewniają wysoki standard opieki w razie nagłych komplikacji – mówiła Annika Strändhall w rozmowie z Kariną Sasin.

Annika Strändhall: Szwecja będzie działać na rzecz praw reprodukcyjnych w Europie

Budżet na ochronę zdrowia nie jest jedynym obszarem, który odróżnia szwedzką służbę zdrowia od polskiej. W Szwecji bardzo dużą wagę przykłada się też do przestrzegania praw reprodukcyjnych i zagwarantowania pacjentkom i pacjentom możliwości decydowania o sobie. Podczas rozmowy Karina Sasin przypomniała swojej rozmówczyni, że w czasie ubiegłorocznej wizyty w Warszawie szwedzki premier Stefan Löfven zobowiązał się do dalszych działań na rzecz przestrzegania praw reprodukcyjnych w Polsce.

 – Ciągle podnosimy ten temat na forum Unii Europejskiej, ONZ oraz w rozmowach z naszymi międzynarodowymi partnerami, między innymi poprzez SheDecides, międzynarodową inicjatywą, która ma na celu umożliwienie każdej kobiecie podjęcie świadomej decyzji, z kim, kiedy i ile chce mieć dzieci – wyjaśniła szwedzka minister ds. zdrowia i opieki społecznej.

Szwecja będzie kontynuować wywieranie presji w związku z przestrzeganiem powyższych zasad, jak również dostępnością antykoncepcji, prawem do legalnej i bezpiecznej aborcji oraz adekwatnej edukacji seksualnej. Wspieramy także organizacje społeczne w dążeniu do tych celów. Globalnie 8% budżetu przeznaczonego na pomoc humanitarną jest przeznaczone na działania w zakresie SRHR. Uważamy, że Unia Europejska również powinna zwiększyć środki przekazywane na ten cel – podkreśliła Annika Strändhall.

Pełen wywiad z Anniką Strändhall, szwedzką minister ds. zdrowia i opieki społecznej, znajdziecie w marcowym numerze magazynu „Chcemy Być Rodzicami”.

Polskie Ministerstwo Zdrowia, mimo kilkakrotnych prób kontaktu, nie odpowiedziało na nasze zaproszenie do rozmowy na temat praw reprodukcyjnych.

POLECAMY TEŻ: Minister zdrowia przyjrzy się in vitro? Tak, ale nie chodzi o dofinansowanie

Natalia Łyczko

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Redaktorka i korektorka – z zawodu i pasji. Miłośniczka kawy, kotów i podróży.

„Zdrowie na szpilkach” w Złotych Tarasach z udziałem redakcji Chcemy być Rodzicami

Razem z G-Pharma Consulting,  który jest organizatorem wspieraliśmy działania edukacyjne w ramach kampanii „Zdrowie na szpilkach”. Było merytorycznie, ciekawie, z nagrodami a przede wszystkim edukacyjnie.

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

24 marca gościliśmy w galerii Złote Tarasy,  gdzie odbył się warsztat prowadzony przez dziennikarkę  telewizyjną Marzenę Rogalską.
– Kobieta sukcesu, to zdrowa kobieta – rozpoczęła prowadzenie sentencją kampanii znana dziennikarka.

FOT. CHBR
W ramach warsztatu odbył się wykład prof. hab. Małgorzaty Kozłowskiej – Wojciechowskiej o diecie.
– Słowo dieta stało się synonimem odchudzania a dieta to styl życia, myślenia o swoim zdrowiu – podkreśliła prof. Kozłowska-Wojciechowska.
W ramach warsztatu można było wysłuchać porad stylistki Moniki Jurczyk-Osy, która podpowiedziała, co będzie modne w nadchodzącym sezonie, oraz seksuolog prof. dr hab. n. med. Violetty Skrzypulec-Plinty o tym, co kobieta powinna wiedzieć, by cieszyć się intymną relacją partnerską.

Fot. Zdrowie na szpilkach

Oprócz warsztatów odbywających się w sali multikina na pierwszym piętrze galerii Złote Tarasy mieściło się Miasteczko edukacyjne, gdzie stoiska mieli partnerzy akcji: m.in. Prudential, Kwiat kobiecości, Alivia, Methode i Shintai oraz Chcemy Być Rodzicami.

– Naszym udziałem w tej kampanii chcieliśmy przybliżyć temat niepłodności – mówi Aneta Grinberg-Iwańska, redaktor prowadząca serwis www.chcemybycrodzicami.pl . – Takie spotkania pokazują, że znaczna część społeczeństwa nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wiele osób dotyka problem z zajściem w ciążę.

Czytaj więcej relacji na:  www.zdrowienaszpilkach.com

Organizatorem kampani jest: GPHARMA Consulting Sp. z o.o.

Chcemy Być Rodzicami

Jedyny magazyn poradnikowy dla starających się o dziecko. Starania naturalne, inseminacja, in vitro, adopcja.

4 pytania do ginekologa, których wstydzisz się zadać

4 pytania do ginekologa, których wstydzisz się zadać

Strach i zażenowanie to najczęstsze powody, dla których część kobiet unika wizyty u ginekologa. A kiedy wreszcie zdecydują się na wizytę, często boją się zadawać intymne pytania związane z ich zdrowiem. Oto 4 pytania do ginekologa, których wstydzisz się zadać. 

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Według badań opublikowanych w 2009 roku, najczęstszym zmartwieniem kobiet w gabinetach ginekologicznych jest obawa o swój poziom higieny, zapach i obawa, że lekarz mógłby odkryć coś na temat życia seksualnego pacjentek. Lekarze opracowali listę zagadnień, o które pacjentki najbardziej wstydzą się pytać.

Dlaczego zdarza mi się popuszczać mocz podczas stosunku i w trakcie kichania?

Wiele osób uważa, że nietrzymanie moczu dotyczy jedynie seniorów. Jednak jak się okazuje, problem ten dotyka aż jedną na trzy kobiety po 18. roku życia.

Kobiety czują się zażenowane, gdy zdarzy im się popuścić mocz podczas seksu, kichania lub w czasie aktywności fizycznej – zauważa ginekolog i położnik dr Lauren Streicher.

Przyczyn nietrzymania moczu, które u kobiet jest spotykane dwukrotnie częściej niż u mężczyzn, jest wiele. Jednakże szanse na wystąpienie tego stanu podnosi palenie papierosów, przewlekłe zaparcia, spożywanie alkoholu i otyłość.

– Każdy jest w grupie ryzyka – twierdzi ginekolożka dr Jessica Shepherd. – Jednak w największej grupie ryzyka są kobiety, które urodziły dziecko, przechodzą menopauzę lub uprawiają intensywny sport typu jazda konna – dodaje ekspertka.

Zobacz także: Dlaczego chlamydia ogranicza płodność – radzi ekspert!

Czy moje wargi sromowe są za duże?

Dr Streicher ujawnia, że wiele kobiet jest zaniepokojonych wyglądem swoich warg sromowych.

– Tak jak każda część ciała, również ta może się różnić kolorem, kształtem czy rozmiarem – tłumaczy ginekolożka.

Coraz więcej kobiet decyduje się również na zabieg waginoplastyki. Według opublikowanego w ostatnich dniach raportu IMCAS, w porównaniu do poprzedniego roku, w 2018 roku odnotowano aż 50 proc. wzrost zainteresowania zabiegiem korekty warg sromowych.

Podczas badania dr Streicher stara się zapewniać pacjentki, że ich wygląd jest zupełnie normalny.

– Widzę, że twoja lewa warga sromowa jest większa niż prawa. To zupełnie normalne- mówię do moich pacjentek. Robię tak ponieważ wiem, że wiele kobiet czuje się bardzo niepewnie w związku ze swoim wyglądem – tłumaczy dr Streicher.

Zobacz także: Coraz mniej męskich ginekologów. Skąd ta zależność?

Czy ja źle pachnę?

Wiele pań wstydzi się zapytać o zapach czy smak pochwy, ponieważ nie chcą ujawnić lekarzowi, że uprawiają seks oralny. Jak wyjaśnia dr Streicher, smak zależy w dużym stopniu od spożywanych pokarmów. Dzieje się tak dlatego, że jedzenie może wpływać na nasze pH.

Ekspertka radzi swoim pacjentom, aby piły dużo wody, soku z żurawiny oraz jadły wiele owoców np. pomarańczy, grejpfrutów i ananasów.

Prawidłowe pH pochwy powinno oscylować w granicach 3,8 a 4,5. Konieczna jest również obecność dobrych bakterii. Złe baterie powodują z kolei brzydki zapach i często są odpowiedzialne za rozwój infekcji.

Ponadto wiele osób kulturowo postrzega waginę jako „miejsce nieczyste”. Kobiety zatem często się podmywają, co nie jest dobre dla zdrowia – zauważa ekspertka.

Zobacz także: Specjaliści alarmują: Choroby weneryczne zbierają żniwo

Czy wypada prosić o test na rzeżączkę?

Część pań, zwłaszcza tych pozostających w związku małżeńskim, niechętnie prosi swojego lekarza o testy pod kątem chorób przenoszonych drogą płciową.

Obawa ta wynika zdaniem dr Streicher z przeświadczenia, że kobieta zostanie posądzona o rozwiązłość.

Należy pamiętać, że chlamydię, czy rzeżączkę można z powodzeniem wyleczyć.  Bez odpowiedniej kuracji choroby te mogą  prowadzić do bardzo przykrych konsekwencji, w tym do niepłodności.

Tu kupisz najnowszy magazyn Chcemy Być Rodzicami

Źródło: Daily Mail

Weronika Tylicka

dziennikarka, związana od początku z magazynem Chcemy Być Rodzicami