Przejdź do treści

Jogurt na wiosenne przesilenie

231.jpg

Przedwiośnie to czas zrzucania ciepłych kurtek i oczekiwania na nadejście dłuższych, słonecznych dni. Po miesiącach zimy i związanego z nią chłodu, nie mamy jednak często siły, aby cieszyć się w pełni pierwszymi promieniami słońca. Jest to związane z powszechnie znanym przesileniem wiosennym, które objawia się zmęczeniem, sennością i znużeniem. Istnieje jednak sposób na pogorszenie samopoczucia i spadek sił – jogurt !

Wiosna – czas zmian

CHaBeR News

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Okres wiosenny jest idealnym czasem na przeprowadzenie porządków nie tylko w naszych szafach, ale również w codziennych nawykach. Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na nasz jadłospis. Jeżeli zima obfitowała w ciężkostrawne posiłki, pełne tłuszczy i węglowodanów, to nadszedł czas na zmiany. Lekkie posiłki są bogate w makro – i mikroelementy oraz witaminy. Idealne do przyrządzania takich potraw są niskokaloryczne produkty mleczne, takie jak jogurt. Jest on źródłem nie tylko wapnia, ale poradzi sobie również z niedoborami witaminy A, D, B2 i B12. Wapń odpowiada za prawidłowe przekaźnictwo nerwowe i właściwe funkcjonowanie mózgu, zaś witaminy B2 i B12 pomagają zmniejszyć uczucie zmęczenia. Jogurt ponadto pozytywnie wpływa na naszą odporność, wystawioną na próbę podczas zmiennej, wiosennej aury.

Zastosowanie

Jogurt powinien stać się jednym z głównych składników naszej wiosennej diety. Można go wykorzystać na wiele sposobów. Kilka łyżek jogurtu naturalnego, czosnek i zioła stworzą aromatyczny sos lub dip do warzywnej przekąski. Do obiadu będzie się wspaniale komponował z kruchą sałatą, szczypiorkiem i rzodkiewkami. Może stanowić składnik energetycznego śniadania z płatkami owsianymi na czele, z dodatkiem owoców, orzechów i miodu. Jako przekąska sprawdzi się koktajl owocowo – jogurtowy, zaś w przypadku braku czasu, wystarczy zmieszać jogurt z ulubionym owocem i posiłek gotowy.

„Kubeczek jogurtu to jedna z dwóch zalecanych w przypadku dorosłych oraz jedna z czterech rekomendowanych dzieciom i młodzieży dziennych porcji przetworów mlecznych, które powinny być stałym elementem naszej diety” − przypomina prof. zw. dr hab. n. med. Janina Danuta Piotrowska-Jastrzębska, kierownik Kliniki Pediatrii i Zaburzeń Rozwoju Dzieci i Młodzieży Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.

Pamiętajmy więc o jogurcie, aby zwalczyć przesilenie wiosenne i pełni energii oraz sił witalnych przywitać długo oczekiwaną wiosnę.