Przejdź do treści

Daj kopa swojej płodności – 8 rzeczy, które możesz dla niej zrobić

Mówisz: Dziecko, myślisz: no tak, łatwo nie będzie, staram się od dawna i nic. Ale wiedz, że nawet dla zdrowych par kwestia zapłodnienia to żadne „hop-siup”. 84 proc. udaje się w pierwszym roku starań, inne na dwie kreski czekają dłużej.

Twoja płodność to tak naprawdę wypadkowa wielu czynników: wieku, stylu życia, biologii etc. Dowiedz się, jak możesz zestroić je ze sobą tak, by zwiększyć szansę na ciążę.

CHaBeR News

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

1. Za pan brat z owulacją

28 dni – tyle trwa cykl menstruacyjny. A przynajmniej tyle powinien, bo u części kobiet jest krótszy, np. o 3 – 4 dni, u innych zaś dłuższy, nawet 35-dniowy. Zawsze zaczyna się 1 dnia okresu. Mając go regularnie, spodziewasz się owulacji w 14 dniu, gdy cykl ma 25 dni, owulacja przypadnie na 11 dzień, w przypadku 35-dniowego cyklu – będzie to dzień 21.

2. Spróbuj refleksologii
Regulacja cyklu, wpływ na owulację – oto „płodnościowe” plusy stosowania refleksologii. Ta naturalna forma leczenia pozwala osiągnąć cel: zajść w ciążę, stając się alternatywą dla innych metod. Jak wszystkie nie daje 100 proc. pewności, aczkolwiek w porównaniu z innymi nie odbija się na zdrowiu.
 
3. Leż dłużej
Świeżo po seksie nie pędź do łazienki, nie skacz, a najlepiej po prostu się nie ruszaj. Spytasz, dlaczego? Odpowiedź jest prosta – leżenie nawet przez kilka minut, trzymanie nóg w powietrzu, prowadzi plemniki tam, gdzie powinny się znaleźć.
 
4. Śpij dobrze
 
Brak snu jest jak okresowy od-regulator. Tymczasem naprawdę się wysypiając, przybijasz sobie (i płodności) piątkę. Kładąc się, wyłącz telewizor, zamknij laptopa i odłóż telefon. Zobaczysz, ulga gwarantowana.
 
5. Czas na suplementację
Pilnujesz diety, odżywiając się najlepiej jak to tylko możliwe? Świetnie, dla pewności łykaj wiaminy i przyjmuj minerały. 1000 mg witaminy C, 400 mcg kwasu foliowego – niech będą twoją dzienną porcją zdrowia. wsparciem dla nich okażą się kwasy Omega-3, w tym 400 mg EPA, 200 mg DHA i 20 mg GLA. Znajdziesz je w warzywach liściastych, olejach lnianych i rzepakowych, orzechach włoskich i brazylijskich oraz tłustych rybach.

6. Pij do dna
Marzysz o ciąży, pij 8 szklanek przefiltrowanej wody albo herbaty ziołowej bądź owocowej dziennie. Co najmniej! Zdziwiona? Zdziwisz się pozytywnymi efektami. A są takie dla każdego, szczególnie tych „starających”.

7. Jedz miód
Małe, co nieco, ulubiony przysmak Kubusia Puchatka, jest naturalnym wzmacniaczem płodności od pokoleń. Pomyśl tylko, skąd nazwa „miesiąc miodowy”… Właśnie! Nowożeńcy wcinając przysmak każdej nocy ( i nie tylko), zbliżają się do chwili, by nazwać siebie rodzicami.

8. Wychodź na słońce
 
Posłuchaj naukowców i łap promienie słońca, jeśli zależy ci na poczęciu. Produkowana przez gorącą gwiazdę Witamina D podwyższa działanie hormonów seksualnych u kobiet, regulując przy okazji cykl menstruacyjny. Panowie zyskują w inny sposób – rośnie liczba plemników, rośnie libido i poziom testosteronu.

E-WERSJA MAGAZYNU CHCEMY BYĆ RODZICAMI DO KUPIENIA TUTAJ!

Karolina Błaszkiewicz

Chcemy Być Rodzicami

Jedyny magazyn poradnikowy dla starających się o dziecko. Starania naturalne, inseminacja, in vitro, adopcja.

Czy jesz za dużo cukru? Możesz to łatwo sprawdzić!

za dużo cukru
fot. Pixabay

Któż z nas nie lubi słodkości? Niewielkie kryształki dodawane są obecnie niemal do każdego produktu, a ich nadmierne spożycie może znacząco wpłynąć na zdrowie. Zastanawiałaś się kiedyś, czy jesz za dużo cukru? Można to łatwo sprawdzić!

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Trudno uniknąć słodzonych produktów, a do największych winowajców zaliczamy słodycze, syropy, napoje gazowane, czy płatki na mleko.

Zgodnie z danymi American Heart Association, maksymalna dzienna dawka cukru to 150 kcal (37,5 g) dla mężczyzny i 100 kcal (25 g) dla kobiety. Tę normę łatwo przekroczyć wypijając choćby puszkę Coca-Coli.

W rozmowie z „Everyday Health” pediatra z Sherii Green zwróciła uwagę, że cukier jest jednym z czynników powodujących zapalenie w organizmie. Na szczęście często możemy sami zaobserwować niepokojące symptomy i odpowiednio zareagować. Ciało daje bowiem w jasny sposób znać, że spożywamy za dużo cukru. Jak?

Zobacz także: Zbyt dużo cukru utrudnia zajście w ciążę?

Nieustanna chęć jedzenia słodkiego

Cukier działa podobnie jak narkotyk, który daje tymczasowe poczucie uniesienia. Następnie pojawia się kryzys, który sprawia, że organizm domaga się kolejnej dawki cukru.

Za dużo cukru i poczucie spowolnienia

Jeżeli  zauważysz, że bezustannie czujesz zmęczenie i brak energii, być może ma to związek z nadmiernym spożyciem cukru.

Energia ma wiele wspólnego z poziomem cukru we krwi. Zbyt duży poziom cukru we krwi może poskutkować pojawieniem się dodatkowych kilogramów, wyczerpaniem i problemami z koncentracją.

Problemy ze skórą

Trądzik może pojawić się po zwiększeniu dawki insuliny z dużych dawek cukru. Nadmierne spożycie cukru może odzwierciedlić się na twarzy w ciągu kilku dni.

Jeżeli pomimo różnych kuracji stan twojej skóry nie poprawia się, może mieć to związek z dietą.

Zobacz także: Pijesz popularne napoje? Uważaj – to szkodzi płodności!

Tycie

Cukier pozbawiony jest białka i błonnika, w efekcie może zjeść go dużo, bo nie wywołuje poczucia sytości. Cukier uwalnia insulinę- hormon, który przyczynia się do zwiększenia masy ciała.

Złe samopoczucie

Cukier może oddziaływać nie tylko na figurę, ale również na zdrowie psychiczne. Spożywanie dużej ilości cukru może się wiązać z obniżonym nastrojem.

Gwałtowny wzrost, a następnie spadek poziomu cukru we krwi może często powoduje również pogorszenie samopoczucia u osób z lękami.

Próchnica

Czy zauważyłaś, że ostatnio szybciej psują ci się zęby? To może być wina bakterii, które żywią się cukrem w twojej jamie ustnej. Produkują one kwas, który powoduje próchnicę.

Zobacz także: Produkty bezglutenowe mają więcej tłuszczu, soli i cukru niż produkty z glutenem

Przymglenie świadomości

Jest to jeden z najpopularniejszych objawów niskiego poziomu cukru we krwi. Nadmierne spożycie cukru prowadzi do gwałtownych spadków poziomu cukru we krwi. To z kolei może zwiększyć ryzyko zaburzeń poznawczych.

Nic nie jest już tak słodkie, jak przedtem

Nadmiar słodkości  pobudza kubki smakowe i podnosi tolerancję na cukier. Dochodzi  zatem do sytuacji, w której musisz zjeść coraz więcej, aby poczuć zaspokojenie. Tolerancja na cukier powróci do normy, jeżeli ograniczysz łakocie.

Tu kupisz najnowszy magazyn Chcemy Być Rodzicami

Źródło: providr.com

Anna Wencławska

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Dziennikarka, pasjonatka kultur i języków orientalnych.

Korzystasz z telefonu w łóżku? Może ci to zaszkodzić bardziej, niż myślisz

zaburzenia rytmu okołodobowego
fot. Pixabay

Używanie telefonu w nocy sprawia, że nasz mózg dostaje fałszywe sygnały – donoszą naukowcy. Zaburzenia rytmu okołodobowego mogą prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji zdrowotnych. Jakich?

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Ludzie, u których występują zaburzenia rytmu dobowego są bardziej narażeni na depresję i problemy psychiczne. Dotyczy to zwłaszcza tzw. nocnych marków, u których częściej występuje depresja, choroba afektywna dwubiegunowa i obniżenie nastroju.

Zobacz także: Sen dla dwóch kresek

Zaburzenia rytmu okołodobowego groźniejsze niż myślisz

Powyższe wnioski wysnuto na podstawie badania przeprowadzonego przez Uniwersytet w Glasgow. Wzięło w nim udział ponad 91 tys. ochotników z Wielkiej Brytanii w wieku od 37 do 73 lat. U badanych przez tydzień monitorowano poziomy aktywności.

– Zdrowy rytm dnia to aktywność za dnia i jej spadek nocą – tłumaczy Daniel Smith, profesor psychiatrii z Uniwersytetu w Glasgow.  – To ważne badanie wykazujące silne powiązania pomiędzy zakłóconym rytmem dobowym a zaburzeniami nastroju – dodaje ekspert.

Zobacz także: 12 nawyków, które pomogą ci zasnąć

Jak zmienić swoje nawyki?

Zgodnie z wynikami badań, osoby, które nie przestrzegały naturalnego cyklu dnia, częściej niż inni czuli się smutni, samotni. O wiele częściej cierpieli również na depresję i chorobę afektywną dwubiegunową.

W jaki sposób zmienić złe nawyki? – Jest wiele rzeczy, które możemy zrobić, zwłaszcza w zimie – zauważa profesor Smith.  – Dobrym pomysłem są poranne spacery i ekspozycja na słońce oraz poranne ćwiczenia – wylicza.

– Możesz również wyłączyć swoją komórkę około godz. 10 wieczorem, ponieważ światło telefonu daje sygnał twojemu mózgowi, że jest dzień. Czasami może być to trudne, zwłaszcza dla osób pracujących na zmiany – mówi psychiatra.

Zobacz także: Czy bezsenność w czasie ciąży to norma?

Praca zmianowa na cenzurowanym

Nie jest tajemnicą, że nasz wewnętrzny zegar jest uzależniony od kilku czynników, w tym od temperatury ciała i nawyków żywieniowych. Udowodniono, że długotrwałe nocne zmiany są związane ze zwiększonym ryzykiem zachorowania na raka, choroby serca i otyłością.

Naukowcy wciąż zastanawiają się jednak, czy to rozregulowany zegar biologiczny powoduje problemy psychiczne, czy raczej jest na odwrót.

Tu kupisz najnowszy magazyn Chcemy Być Rodzicami

Źródło: Daily Mail

Anna Wencławska

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Dziennikarka, pasjonatka kultur i języków orientalnych.

OWULACJA – czy wiesz o niej wszystko? Sprawdź się! [QUIZ]

Zamyślona kobieta nad kalendarzem/ Ilustracja do: cykl miesiączkowy, owulacja
fot. Fotolia

Owulacja, zwana jajeczkowaniem, to bardzo ważny element cyklu miesiączkowego. Podstawowe fakty na jej temat powinna znać każda kobieta, która stara się o dziecko. Sprawdź swoją wiedzę w krótkim quizie!

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Jeśli wynik cię zaskoczy, nie martw się – na naszym portalu znajdziesz wiele informacji, które pozwolą ci poznać tajniki cyklu miesiączkowego i lepiej zrozumieć swój organizm.

Więcej o owulacji przeczytasz m.in. tutaj: Owulacja bez tajemnic, czyli wiedza która ułatwi starania o dziecko

Natalia Łyczko

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Redaktorka i korektorka – z zawodu i pasji. Miłośniczka kawy, kotów i podróży.

Plemniki na podbój kosmosu! NASA rozpoczyna przełomowe badania

plemniki w kosmosie
fot. Pixabay

Po raz pierwszy w historii NASA wysyła ludzkie plemniki w kosmos. Co ma na celu ten eksperyment?

CHaBeR News

http://www.chcemybycrodzicami.pl/wp/wp-content/uploads/2016/07/pop-up-foto.jpg

Jesteś dla nas ważna!

Chcemy być z Tobą w kontakcie, zapisz się do newslettera, aby otrzymywać wartościowe informacje.

Przygotujemy dla Ciebie coś ciekawego i możesz być pewna, że nie zasypiemy Cię mailami.

Próbki z nasieniem powędrowały w kosmos na pokładzie rakiety Falcon 9.

Następnie na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej naukowcy będą rozmrażać nasienie i obserwować, jak nieważkość wpływa na poruszanie się plemników i przygotowywać je do połączenia z komórką jajową.

Zobacz także: Polski wynalazek pomoże mężczyznom przywrócić prawidłowe parametry nasienia

Plemniki w kosmosie przysłużą się nauce

Poprzednie eksperymenty z użyciem plemników jeżowców i byków sugerują m.in., że etapy prowadzące do połączenia komórek są w kosmosie spowolnione lub zanikają całkowicie. Opóźnienia i komplikacje na tym etapie mogą uniemożliwić zapłodnienie – twierdzą eksperci NASA.

Wraz z ludzkimi plemnikami NASA wysłała w kosmos również nasienie byka. Komórki byków są bardziej spójne pod względem aktywności i wyglądu niż ludzkie plemniki.

Badając ludzkie i zwierzęce komórki naukowcy będą mogli je porównać i dowiedzieć się, czy nietypowe zachowania plemników dotyczą konkretnej próbki nasienia, czy są ogólnym efektem mikrograwitacji.

Po wycieczce w kosmos plemniki powrócą do laboratorium University of Kansas, gdzie zostaną gruntownie zbadane. Naukowcy będą sprawdzać, jak kosmiczne warunki wpłynęły na ich funkcje.

Tu kupisz najnowszy magazyn Chcemy Być Rodzicami

Źródło: livescience.com

Anna Wencławska

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Dziennikarka, pasjonatka kultur i języków orientalnych.